Gå til innhold
  • Bli medlem

La Sportiva Trango Alp gtx


Trine RS

Anbefalte innlegg

Noen som har disse skoene? På tilbud på xxl. Trenger et nytt par, men de har de bare i nettbutikken så fikk bare prøvd et par lignende.

Bruksområde: Fjell, klyving, myr, sti, noen ganger tyngere oppakning andre ganger ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt andre La Sportiva sko, det er god kvalitet, men vær oppmerksom på at La Sportiva har ganske smal lest. Det gjelder forsåvidt mange italienske og sør-europeiske sko, de har generelt smalere lest enn såkalt nordisk lest som f.eks. Alfa og Viking sko. Så hvis du har brede føtter bør du absolutt prøve skoene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bjørn J skrev:

Jeg har brukt andre La Sportiva sko, det er god kvalitet, men vær oppmerksom på at La Sportiva har ganske smal lest. Det gjelder forsåvidt mange italienske og sør-europeiske sko, de har generelt smalere lest enn såkalt nordisk lest som f.eks. Alfa og Viking sko. Så hvis du har brede føtter bør du absolutt prøve skoene først.

Har vært og prøvd disse, og de kjentes gode ut. Regner med lesten er noenlunde likedan? Var mere om de var ok til mitt bruk :) Takk for svar 

https://www.xxl.no/la-sportiva-trango-s-evo-gtx-fjellsko/p/1100486_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat sporltiva CORE GTX.   Helt fantastiske sko og gå på. Men er ikke vanntette. og sålen hadde luft bobler i seg, så ble ubehagelige og gå på. så ble returnert til xxl.    men teller på kronene om jeg skal kjøpe et par til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 19.51, RElling skrev:

Har hat sporltiva CORE GTX.   Helt fantastiske sko og gå på. Men er ikke vanntette. og sålen hadde luft bobler i seg, så ble ubehagelige og gå på. så ble returnert til xxl.    men teller på kronene om jeg skal kjøpe et par til. 

Sikkert en god sko, men egner seg nok ikke til mitt bruk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2017 at 7:51 PM, RElling said:

Har hat sporltiva CORE GTX.   Helt fantastiske sko og gå på. Men er ikke vanntette. og sålen hadde luft bobler i seg, så ble ubehagelige og gå på. så ble returnert til xxl.    men teller på kronene om jeg skal kjøpe et par til. 

Samme erfaring her. Etter omlag 170km så var det no more gore-tex surround... Men som du sier, det er de mest behagelig skoene jeg noen gang har gått lange turer med! Kommer til å reklamere på disse da jeg mener de skal tåle mer enn 170km selv om jeg vet at GTX ikke holder evig altså :) Men 300-400km hadde jeg minst håpt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Samme erfaring her. Etter omlag 170km så var det no more gore-tex surround... Men som du sier, det er de mest behagelig skoene jeg noen gang har gått lange turer med! Kommer til å reklamere på disse da jeg mener de skal tåle mer enn 170km selv om jeg vet at GTX ikke holder evig altså :) Men 300-400km hadde jeg minst håpt på!

Er goretexen altså da dårlig på La Sportiva sko?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tor-Erik-L-77 skrev:

Tror egentelig ikke det. Har samme erfaring med endel andre merker - veldig variabel holdbarhet på GTX sånn generelt. ;) 

Vært ok fornøyd med to par Alfa sko jeg har hatt, men nå passa det lommeboka med salg. Får se om det blir de allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.