Gå til innhold
  • Bli medlem

Seter og fiske kollektivt fra Oslo


Myrmor

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å ta min lille familie på telttur to-tre dager neste uke. Da barnet som skal være med er 3,5, har vi ikke anledning til kjempeetapper. Vi har meis som han er villig til å siite i, så en bit skal gå. :)

Jeg kan tenke meg å besøke en seter, og gjerne fiske litt i et vann. Vet dere noen steder med dette i kort avstand fra hverandre? Vi har ikke bil, så vi er avhengig av kollektivtrafikken. Vi er dog tålmodige så lenge det finns et tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Seter" og "kollektivt" er stort sett litt motstridende, men man kan jo ta kollektivt en bit og supplere med taxi kanskje. 

Langedrag arrangerer seterdager, http://www.langedrag.no/aktiviteter/23/seterdag
Vestfold 4H driver Nordgardsetra, men hvordan det er med fiskemuligheter vet jeg ikke.  
Haverdalseter i Rondane er turisthytte med seterdrift 

Ellers får man opp noen flere alternativer når man søker "Ysting" på VistitNorway sine nettsider ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dindalen ved Oppdal må være tilgjengelig tror jeg. Tog til oppdal og så buss eller taxi videre. DNT-hytta Dindalshytta ligger nydelig til i en av de flotteste seterdalene jeg har vært i. 300m bortenfor Dindalshytta ligger Uvssætra hvor det er dyr man kan klappe og kose på, samt salg av mat og drikke. Veien inn til Dindalshytta er ca 2,5 km på grusvei. Dindalshytta er også ett strålende utgangspunkt for turer videre inn dalen, eller fjellturer der i nærområdet. Vi var der med våre barn nå i sommer, og må helt klart tilbake igjen snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.