Gå til innhold
  • Bli medlem

En god reservebukse søkes


Andreas Moen

Anbefalte innlegg

Trenger en ekstrabukse som kan ligge i sekken på tur. Billig, lett og helt ok er kriteriene. Har vært og prøvd den det ligger link for under her i dag, og ble meget positivt overrasket mtp pris, stoff etc. Dessverre hadde de ikke min størrelse. Er det noen som har erfaring med denne? Pluss for zip-off og ekstremt lett. Har dere andre alternativ i så og si samme prisklasse så rop ut. Takkers på forhånd! 

https://www.gsport.no/produkt/177637/mckinley-samson-zip-off-bukse-herre#001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid lurt å tenke flerbruk. Jeg har en liten og lett regnbukse og denne fungerer da også fint som ekstra bukse i leir og lignende hvis turbuksa jeg har gått med hele dagen skulle være gjennomvåt. På den måten slår jeg to fluer i en smekk. Riktig nok ikke en billig men man kan sikkert finne noe mer fornuftig priset som også fungerer godt.

Jeg antar du mener ekstra bukse med på gåtur eller missforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. En ekstra bukse å gå i om hovedbuksa jeg har er bløt, at det er varmt, sitter i leir osv. Samtidig så er den zip-offen fin mtp at da har jeg en shorts også - i tilfelle det blir 25 grader i Femundsmarka litt ut i august. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med zip off trenger man nesten ikke en hel ekstra bukse, da om det ikke er for kaldt. Min erfaring er at det oftest er fra låra og ned man blir våt - da kan man zippe av den våteste delen å la den tørke. Spørs litt hvor mye gram man skal telle og hvor mye ekstra man vil bære for mer fleksibilitet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Uten å lage tråden for komplisert så tenker jeg at dette kun skal være en bukse som gjør jobben med å være bukse slik et jeg evt slipper å gå i bokseren. Men samtidig er såpass bra at den godt kan være en erstatning på en liten dagsmarsj. Og at den ikke funker som en klut - altså at den ikke absorberer vann bare du passere en pytt. Koster "bare" 299,- den jeg har sett på, men er nysgjerrig av natur og tenkte høre om noen andre hadde erfaringer med denne. Ellers herlig med alt av erfaringer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dyrere, men kan på det varmeste anbefale Prana Zion (Kommer også i zip-off!). Har vel ligget som testvinner mange år på rad på Outdoorgearlab og andre sider. 
Fantastisk bukser (Har flere) som blir brukt daglig. Veldig god stretch. Størrelsene er helt i tråd med norske mål. 

Test (zip-off): http://www.outdoorgearlab.com/reviews/clothing-mens/hiking-pants/prana-stretch-zion-convertible-pants

Kjøpes: http://global.prana.com/stretch-zion-pant.html (sender til Norge). Evt også Amazon UK.  

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.