Gå til innhold
  • Bli medlem

Finse-Geiteryggen tur-retur uten å backtracke


Hermes

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå en tur fra Finsehytta til Geiterygghytta, og tilbake, en helg med noen venner. Vi har kun lørdag og søndag til å gå, og får derfor ikke tatt lange turene. Vi er godt kjent i dette område vinter og vår, da vi har gått mye på ski her sammen rundt påsketider, men ikke alle har forsøkt rutene sommerstid, og ikke alle er like komfortabel med å gå utenfor merket løype. 

Vi ser på kart at det er en merket rute over Klemsbu, og vi tenker å gå denne ruten en av dagene. For å ikke måtte backtracke andre dagen, tenkte vi å gå om Kyrkjedøri andre dagen. Her ser jeg at det er merket rute om Raggsteindalen, men det blir en for lang tur for oss. Vintertid går det en rute mellom Finse og Geiteryggen om Kyrkjedøri og Godfjellet. Deler av denne er merket også sommertid, men vi trenger en "snarvei" fra Kyrkjedøri til Geiteryggen. Er det noen som vet om en god trase å følge? Kan man delvis følge vinterløypene?

Takk for tips! (Har både håndholdt GPS og kart over området, så jeg tenkte å legge inn en rute på forhånd om vi finne noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.