Gå til innhold
  • Bli medlem

Fire dagers tur på Hardangervidda Sør-vest


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Mareng

Takk for en flott turrapport :)

Ble det prøvd dupp og flue?

En liten tanke når jeg ser på bildene av fiskefilètene: Kanskje det hadde vert lurt å ha med en tynn-tynn finèrplate og en filètkniv? Ser ut som en del kjøtt kan ha gått til spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mareng skrev:

Takk for en flott turrapport :)

Ble det prøvd dupp og flue?

En liten tanke når jeg ser på bildene av fiskefilètene: Kanskje det hadde vert lurt å ha med en tynn-tynn finèrplate og en filètkniv? Ser ut som en del kjøtt kan ha gått til spille.

Takk for at du likte tur-rapporten! Bruker vanligvis å ha ha med både dupp, flue og makk, men denne gangen var jeg på tur med onkelen min, han har litt dårlig rygg så jeg måtte bære en god del ekstra:) Derfor droppet jeg å ta med en god del ting jeg vanligvis har med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Svandal skrev:

Synes filmene dine har blitt meget bra Isak! Begynte å abonnere på kanalen for ett par mnd siden :) 

Tusen takk for det! Gøy at du abonnerer, det setter jeg pris på! Er fortsatt ny med Youtube, men prøver å lære av feilene mine og bli sakte men sikkert bedre:) Akkurat nå sitter jeg faktisk å redigerer første delen av Botswana turen jeg var på i sommer, den kommer ut om ikke alt for lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt, noen tips. Titteltekst og bilde må stemme med inneholdet, er det norsk tale, så norsk titteltekst ellers blir det click-bait og tommel ned. YouTube har bare tommel opp og ned. Det er engelsk tittel så må den merkes med norsk tale evnt tekstet på engelsk. 

Veldig urolig kamera - her er det mye og hente. Har du stabilisering på kamera?

Skal det bli bra bør du ha flere kamera samtidig slik at du kan klippe bedre, ingen klipp lengere enn 5-6 sekund. 

Mye innover vinkling syns jeg etter min personlig smak, men det er en gjenganger på mye turfilmer på YouTube. Tenk gjennom på hva du vil formidle, natur eller deg selv i sentrum. 

Slik algoritmen på YouTube fungerer, må du lage filmer som folk ser 100% ferdig, ellers promotere ikke de for deg. Tips er korte filmer, gjerne en tråd som gjør at du ønsker å se ferdig. 

Men flotte turer, og du er på riktig vei, og lag din egen stil ikke kopier feks monsen! Monsen er Monsen og du er Isak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Knappetelt skrev:

Tittet litt, noen tips. Titteltekst og bilde må stemme med inneholdet, er det norsk tale, så norsk titteltekst ellers blir det click-bait og tommel ned. YouTube har bare tommel opp og ned. Det er engelsk tittel så må den merkes med norsk tale evnt tekstet på engelsk. 

Veldig urolig kamera - her er det mye og hente. Har du stabilisering på kamera?

Skal det bli bra bør du ha flere kamera samtidig slik at du kan klippe bedre, ingen klipp lengere enn 5-6 sekund. 

Mye innover vinkling syns jeg etter min personlig smak, men det er en gjenganger på mye turfilmer på YouTube. Tenk gjennom på hva du vil formidle, natur eller deg selv i sentrum. 

Slik algoritmen på YouTube fungerer, må du lage filmer som folk ser 100% ferdig, ellers promotere ikke de for deg. Tips er korte filmer, gjerne en tråd som gjør at du ønsker å se ferdig. 

Men flotte turer, og du er på riktig vei, og lag din egen stil ikke kopier feks monsen! Monsen er Monsen og du er Isak.

Takk for tipsene! Har stabilisator innebygd på kameraet, men den er ikke særlig god, tenker på å kjøpe en stabilisator, men finner ingen som passer til kameraet mitt og samtidig er lett slik at jeg kan ta det med på tur, hvis du vet om en stabilisator jeg kan bruke så hadde det vært fint, men tror egentlig det er ganske vanskelig å finne (jeg bruker et Sony FDR-AX100E 4K videokamera). 

Jeg bruker Engelsk titteltekst på videoene mine hvor jeg snakker norsk, men jeg tekster hele videoen på engelsk hvis ikke du har sett det, man må bare skru på teksting i innstillingene.

Er som sagt fortsatt ny med filming og Youtube, så jeg kommer nok til å oppgradere utstyret mitt litt og litt fremover. Jeg syntes det er gøy å ta med videokameraet på tur, så lærer man av sine feil og blir bedre og bedre på både filming og redigering. Hvis det er flere ting du ser jeg kan gjøre bedre så er det bare å si ifra, det er jo slik man lærer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, dimex skrev:

Flott tur-rapport! Salamandersluken ser også svært lovende ut!

Takk for det! Anbefaler Salamandersluken på det sterkeste, det er helt klart en av favorittslukene mine! Fisken pleier å bite på den overalt, drar til Finnmark for å fiske i morgen, kanskje den fungerer bra der også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.