Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Orion Extreme - 2 vs 3


Terka

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, Sovjetunionen said:

Jeg er ganske sikker på at de satte ned prisen på UL teltet i samme øyeblikk som de ble utsolgt.. 

Mener du 3-ern da? For 2-ern kjøpte jeg til prisen de nå har, men jeg mener det var lett å velge mellom dem fordi 3-ern (UL) ikke var på tilbud da. Det er det nå. Men det kan være jeg så feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Miamaria skrev:

Mener du 3-ern da? For 2-ern kjøpte jeg til prisen de nå har, men jeg mener det var lett å velge mellom dem fordi 3-ern (UL) ikke var på tilbud da. Det er det nå. Men det kan være jeg så feil.

Aha, da er det du som var den heldige :D Jeg sjekker den prisen jevnlig og trodde det var en lokkepris, det var iallfall utsolgt ganske fort og jeg veit leverandøren er helt tom for alt av Exped UL telt, de kommer igjen i 2018 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skillnad för 2018 för  Exped Orion Extreme/UL i 3 manna versionen är att de får 230cm i ligglängd istället för 220cm som tidigare enligt deras workbook 2018.

Endret av ula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det er fint lite brukt Orion II, Extreme inn døren i kveld. (..og det at et stort grønt telt og 3 liggeunderlag er på vei ut rettferdiggjør kjøpet littegrann. 🤣)

Forøvrig overraskende stort sammenlignet med mitt TNF Stormbreak 2 telt!

 

IMG_20170816_232801_640.jpg

20170805_080012.jpg

IMG_20170805_083448_704.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
18 minutter siden, Terka skrev:

Takker! Dette skal definitivt få bli med på noen turer! 1f600.png

Gi gjerne tilbakemelding på liggelengden med oppblåsbart underlag under :) Vi er korte nok til at 215 cm skal være langt nok +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JanRH skrev:

Gi gjerne tilbakemelding på liggelengden med oppblåsbart underlag under :) Vi er korte nok til at 215 cm skal være langt nok +++

Jeg har brukt teltet med 2 stk Downmat DLX (7 og 9) ved siden av hverandre til meg og sambo. Gikk helt fint det. Jeg er 183 og bruker vanligvis en WM Ultralite, har også brukt det en gang med vinterposen med 9 DLX men da alene.

For øvrig @Terka: Gratulerer med nytt telt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
8 timer siden, Terka skrev:

Hadde teltet med i Jotunheimen 3 netter sist uke. Veldig god plass alene i teltet på denne turen. 1f44d.png1f60a.png

..og måtte jo bare sjekke at der var plass til 2 stk Downmat 9 LW når jeg kom hjem, og det var det absolutt akkurat plass til! 🤣

IMG_20170905_122311_544.jpg

20170907_195248.jpg

20170907_195311.jpg

Supert - glad for at jeg valgte Exped Orion Extreme II :) Når huset er solgt og været bedre skal jeg slå det opp stua, eller hagen

Per nå stor nok stue - bare teltet som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SnorreL skrev:

@JanRHFikk nettopp et to nye telt i hus her. Det ene skal slås opp i stua om 2 min. Er selv telthore og lurer på hvilke telt du har i stallen nå. Er bare høflig nyskjerrig. 

Mest soveposeentusiast, men har alltid hatt sterke meninger om telt. Det er noe med å overnatte ute i sterk vind, se hvor mye teltet tåler :) Har noen ganger sittet i beredskap.........he-he.....

Har Exped Orion Extreme II og Helsport Ringstind Pro 2 (2017 mod). Lurer på Hilleberg Kaitum 2 eller 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Terka skrev:

Hadde teltet med i Jotunheimen 3 netter sist uke. Veldig god plass alene i teltet på denne turen. 1f44d.png1f60a.png

..og måtte jo bare sjekke at der var plass til 2 stk Downmat 9 LW når jeg kom hjem, og det var det absolutt akkurat plass til! 🤣

IMG_20170905_122311_544.jpg

20170907_195248.jpg

20170907_195311.jpg

Legger også merke til en flott Giant i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig ålreit ut det Extreme II. Har ikke prøvd Exped-telt, men kuppeltelt er veldig ålreit synes jeg. Forøvrig må jeg å si at etter at jeg fikk meg  Hilleberg (Staika og Soulo) har jeg ikke sett meg tilbake mot norske produsenter. Solgte nettopp Staika, som var utrolig deilig i vind og vær, pga små fortelt med unger på tur. Skrudde opp et Nammatj 3GT i stua nå (skal bytte til  parkett til uka så gipsplateskruer rett i laminaten fungerte som plugger) som blir værende i boden. Helsport Spitsbergen 3 Camp som sikkert er godt nok går i retur. Fikk Nammatj 3GT for 6900 på Fjellsport pga 20% rabatt + 20% fjellforumrabatt. :-D Må bare ha Footprint også. Digger Footprint. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, JanRH said:

Legger også merke til en flott Giant i bakgrunnen :)

Stemmer, veldig fornøyd med den! 👍😀Har ikke så mye erfaring med landeveissykling, sykler egentlig mest sti, men det har blitt +/-200 km i uka på landevei siden mai, og jeg trivst veldig godt på den sykkelen. 😊

Edit: Ser på bildet at verktøyflaska og drikkeflaska fortsatt står på sykkelen etter sist tur ute. Bruker en drikkeflaske som verktøykasse, inneholder slange, dekkspaker, pumpe, og litt verktøy. 😊

Endret av Terka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SnorreL skrev:

Ser veldig ålreit ut det Extreme II. Har ikke prøvd Exped-telt, men kuppeltelt er veldig ålreit synes jeg. Forøvrig må jeg å si at etter at jeg fikk meg  Hilleberg (Staika og Soulo) har jeg ikke sett meg tilbake mot norske produsenter. Solgte nettopp Staika, som var utrolig deilig i vind og vær, pga små fortelt med unger på tur. Skrudde opp et Nammatj 3GT i stua nå (skal bytte til  parkett til uka så gipsplateskruer rett i laminaten fungerte som plugger) som blir værende i boden. Helsport Spitsbergen 3 Camp som sikkert er godt nok går i retur. Fikk Nammatj 3GT for 6900 på Fjellsport pga 20% rabatt + 20% fjellforumrabatt. :-D Må bare ha Footprint også. Digger Footprint. 

Hvordan klarte du å få 20%+20% rabatt? Jeg får opp at koden "ikke gyldig da du har produkter i handlekurven som ikke møter vilkårene for rabattkoden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det skal ikke gå. Men noen ganger får man fjellforum-rabatten på toppen av  butikkens rabatt. De korrigerer som regel muligheten til dette umiddelbart etter før flere får gjort det samme iom. det er en feil i deres systemer. Jeg prøver alltid og treffer i blandt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg mottok mitt Orion III UL, noterte jeg følgende:

På 14.6.2017 den 22.29, a_aa skrev:

Totalvekten var 2845g, og jeg antar at når (om?) jeg river av det lille heftet med produktsbeskrivelsen så er vi så å si spot on på oppgitt vekt på 2,8 kg.

Veide heftet nå, det veier 18 gram - så da var vekten altså 27 gram over oppgitt. Det er blink, spør du meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, a_aa skrev:

Da jeg mottok mitt Orion III UL, noterte jeg følgende:

Veide heftet nå, det veier 18 gram - så da var vekten altså 27 gram over oppgitt. Det er blink, spør du meg ;) 

Er det inkludert pose, repkitt, alle plugger og barduner i alle festepunkter?

Hva inneholder repkittet?

Ser ut som ett trivelig telt å bo i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inkludert alt unntatt forsendelsesemballasje :) Det gikk rett på vekten etter at pakket det opp.

I repkitlommen ligger 4 ekstra barduner (i bardunposer) - noen vil nok ha festet to av dem fast på festepunktene oppe på langsidene, der det ikke er festet noen som standard. Så er det 1 liten og 1 stor glidelåsdrager. 1 skjøtestykke for teltstenger. 4 stk 15x15cm tekstillapper, selvklebende for ytterduk og bunnduk, mens lappene for innerteltduk og for myggnett ikke er selvklebende. Og en liten papirlapp med veiledning i vedlikehold/reparasjon/lagring av telt.

Og ja, det er et trivelig telt å bo i. Har ikke fått prøvd det i skikkelig vind ennå,  men foreløpig oppfatter jeg det som ganske stødig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, a_aa skrev:

Det er inkludert alt unntatt forsendelsesemballasje :) Det gikk rett på vekten etter at pakket det opp.

I repkitlommen ligger 4 ekstra barduner (i bardunposer) - noen vil nok ha festet to av dem fast på festepunktene oppe på langsidene, der det ikke er festet noen som standard. Så er det 1 liten og 1 stor glidelåsdrager. 1 skjøtestykke for teltstenger. 4 stk 15x15cm tekstillapper, selvklebende for ytterduk og bunnduk, mens lappene for innerteltduk og for myggnett ikke er selvklebende. Og en liten papirlapp med veiledning i vedlikehold/reparasjon/lagring av telt.

Og ja, det er et trivelig telt å bo i. Har ikke fått prøvd det i skikkelig vind ennå,  men foreløpig oppfatter jeg det som ganske stødig :) 

Ett rikholdig repkit, men synd at det ikke innheholder noen ekstra stangledd. Personlig skifter jeg heller ut ett stangledd enn å bruke rephylse.

Så en film av teltet i dag, det så ut som duken blafret noe "ekstra" i litt vind? Men det kan hende jeg så feil. Noe annet er kanskje ikke å forvente av ett kuppeltelt med så stor høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.