Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan få plass til alt (med bilde)


Tittei

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Memento mori skrev:

Her er en fin filmsnutt om pakking, blir bra press i sekken og får inn utrolig mye i en 38 liter. Testes på en ny sekk når jeg kommer hjem fra ferien. 

 

Den gule plantespaden som han henger på sekken (never leave home without), hva er det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng
På 26.7.2017 den 20.28, Tor-Erik-L-77 skrev:

Det som er viktig er at du får stappet det hele slik at det fyller ut helle bunnen av sekken. Om du får til dette riktig så er min erfaring at du totalt sett vinner volum i sekken selv om soveposen isolert sett for litt mer volum. Dette fungerer selvfølgelig kun på dunposer ;) 

Kjerringen er på jobb i kveld, så da benyttet jeg anledningen til å leke litt med utsyret mitt. Jeg legger ved noen bilder av seansen.

Jeg prøvde å pakke ned sånn som du foreslo, men soveposen tok opp for mye volum i sekken. Men når jeg brukte schnozzlebagen var det enkelt å presse ut luften. Bare å sette knærne på posen, og rulle sammen toppen, så gjenta en gang til og lukke ventilen i snabelen, og da var det en ganske kompakt og vanntett pakning som passer fint nedi bunn av sekken. I posen på bildet er det først en synmat ul7 brettet i bunn, varmpeace viking 600 og litt ulltøy. I tillegg er det en hagløfs apus pillow og en sts aeros premium large pillow (jeg skal teste hvilke pute som er best neste tur, foreløbig leder apus pillow). Denne posengikk fint å stappe ned i sekken, tarpen ligger brettet helt i bunn.

IMG_0048.thumb.JPG.007d9703f30c5bfe3392333873ac0405.JPG

Synes jeg sparte litt volum med denne metoden 👍

Teltet som er av silnylon er så glatt at det glir på plass der det er ledig volum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Mareng said:

Kjerringen er på jobb i kveld, så da benyttet jeg anledningen til å leke litt med utsyret mitt. Jeg legger ved noen bilder av seansen.

Jeg prøvde å pakke ned sånn som du foreslo, men soveposen tok opp for mye volum i sekken. Men når jeg brukte schnozzlebagen var det enkelt å presse ut luften. Bare å sette knærne på posen, og rulle sammen toppen, så gjenta en gang til og lukke ventilen i snabelen, og da var det en ganske kompakt og vanntett pakning som passer fint nedi bunn av sekken. I posen på bildet er det først en synmat ul7 brettet i bunn, varmpeace viking 600 og litt ulltøy. I tillegg er det en hagløfs apus pillow og en sts aeros premium large pillow (jeg skal teste hvilke pute som er best neste tur, foreløbig leder apus pillow). Denne posengikk fint å stappe ned i sekken, tarpen ligger brettet helt i bunn.

IMG_0048.thumb.JPG.007d9703f30c5bfe3392333873ac0405.JPG

Synes jeg sparte litt volum med denne metoden 👍

Teltet som er av silnylon er så glatt at det glir på plass der det er ledig volum

Bare pass på at du ikke komper pakkeposen helt dønn hard. Om den er litt myk og formelig så gir den litt bedre komfort inn mo halebeinen når du går med ryggsekken. Har du en kraftig sekk og bæresystem så er det ikke så kritisk men om du har en litt lettre type sekk så er det viktig at den pakkeposen gir en myk demping inn mot nedre del av ryggen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/1/2017 den 0.42, Tittei skrev:

I morgen vet jeg om jeg får plass til alt, og onsdag håper jeg at jeg har lært masse. 

I morgen blir det "plastposesystem", så får jeg heller erfare mer om hva og hvilken str jeg trenger på disse posene dere snakker så varmt om. 

Hvordan gikk det @Tittei?

Tror de fleste av oss er interessert i høre om progresjonen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 11.35, Memento mori skrev:

Her er en fin filmsnutt om pakking, blir bra press i sekken og får inn utrolig mye i en 38 liter. Testes på en ny sekk når jeg kommer hjem fra ferien. 

 

Når du peiser tingene hardt ned i sekken på denne måten, være obs på at du ikke ødelegger noe som kan ligge der. Eks. primuspumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.