Gå til innhold
KrisAVik

Kano opp til Femundsmarka.

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenker i utgangspunktet at deler av stien fra Røoset til Roasten er av en slik karakter at det kan gå å frakte kanoen slik, da den til tider er ganske slett og fin. Mellom Røvollen og Roasten blir stien noe mer kronglete med parti av steinur. Du vil nok komme til å "jobbe" litt på tur opp, men når du setter kanoen ut på Roasten er det verdt det, da er du midt i smørøyet :)

Jeg kom hjem fra tur i Femundsmarka i går kveld. Jeg gikk fra Røoset opp til Roasten, når jeg nærmet meg Roasten hørte jeg stemmer fra elva. Der så jeg to som nok har sett mye Monsen på TV, de kom vassende i vann opp til livet opp elva med en kano på slep. Ikke akkurat slik jeg ville startet turen min i Femundsmarka :) For noen år siden startet en kompis og jeg kanoturen ved Røoset og da bar vi kanoen, en nedpakket Ally, sammenslått opp til Roasten etter stien :) Jeg synes at det fineste startstedet for kanotur i Femundsmarka er å starte ved Käringsjön i Sverige :)

God tur :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.