Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakket og klar for tur, 9 dager på loffen i Femundsmarka.


Kjellis

Anbefalte innlegg

Da er sekken pakket for 9 dager i Femundsmarka, som vanlig ble den for tung😝

Sekken kom på 20 kg, hvorav 5,5 kg er mat. Når jeg kommer tilbake blir det å få laget seg pakklister i Lighterpack for meg også. Så for meg at sekken skulle komme seg på 16 kg, men men. Synes jeg ikke har med mer enn nødvendig heller 🤔 Jeg kunne nok ha slanket ned noe på maten og tatt mitt Neoair xlite i stedet for downmat 7, men jeg sover ikke så godt på Neoair-underlaget, det blir for smalt for meg. Får se om jeg tar en gjennomgang av sekken og bytter noe :)IMG_0761.thumb.JPG.b0ad1d41b264f9a8b59a8f373aeaad7e.JPG

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 kilo....høres ut som en drøm det. Har akkurat kommet tilbake fra en tur fra Kärringsjön til Vonsjøen og tilbake med kano der jeg hadde sekken min på 25-26kg, fruen hadde sin på vel 18 og i tillegg hadde vi en matsekk på rundt 20 kg. Det var riktignok på en 18 dagers tur.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! Jeg har nettopp pakket for femdagerstur på Hardangervidda og ligger på rundt 20 kilo. Har ganske lett basisutstyr, men har lagt på litt margin med klær for surt vær. I tillegg til litt ekstra godsaker i fast og flytende form ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20kg er langt i fra ille i Femundsmarka ;) Selv hadde jeg nok under halvparten for 7 dageren min, men det var ganske uvanlig der inne. Da jeg var på båten på vei hjem traff vi 2 syklister som var på tur i 2-3 år. Vi fikk en god latter når vi sammenlignet de små sekkene de hadde med seg med Recon-pakkene til en gjeng turgåere som hadde 30kg for en langhelg :P Sistnevnte var nok dobbelt så store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager i marka ble det, dro hjem i dag. Det regnet hver dag, men hadde noen regnfrie og fine kvelder. I dag regnet det, i morgen og lørdag skulle det regne enda mer, så da fristet det mer å dra hjem til sol og sommer :)

 20 kg var grei vekt å gå med, @Thomas E, men hadde ikke skadet med lettere ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.