Gå til innhold
  • Bli medlem

Badevann som kan teltes ved Eiker/Drammen/Modum ect


Tittei

Anbefalte innlegg

Hvor går det snn å bade og samtisig slå opp telt så vi kan gå turer i området? Snakker om Øvre/nedre eiker, modum, drammen ect? Prøver oss snart på Sirikjerke , men det er ikke badevann i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du eksempler på fine turer? Merker jg har litt store krav, så mulig jeg bør nedgradere meg litt. Håper dere mer erfarne kan hjelpe meg med dette?

Ønskene mine er:

- Litt høyfjell, eller mer åpen plass på en "topp" (trenger ikke være topptur i ordets rette forstand).

- Ønsker meg litt ut av granskogen, for der er det så mye mygg ect nå, så litt vind er ikke å forakte

- Håpet er å finne en tur som også 4-åringen orker

- Skogsbilveier er kjedelige for små føtter, stier er gøy og det samme er trær å klartre i, vann å leke i fra kanten

Jeg tar gjerne en kort tur inn, sette teltet et sted i 1-2 netter så kan vi gå på småturer derifra

Dere får nedgradere meg på det som ikke holder mål. Badevann dropper jeg, det samme med fiskevann (jeg tørr hverken ta liv av de eller ta ut kroken på de riktig enda *flau*)

Merker jeg begynner å vurdere Blefjell også... Leste også om en tur som gikk fra Eiksetra til/via Vrangla. Er det noe som kan dekke behovene våre? Eller hva med Eurekatoppen? Ulland i Laurdalen? Snaukollen? Maribråtan i Sigdal? (Bare tanker etter å ha lett et par dager etter den perfekte turen. Litt for mange ganger vi har havnet med en avsides veikant nå eller midt i skoen med kun mygg og knott som selskap og utsikt :( 

Takker hjertligst for svar. 

j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lite av fjellområder (over tregrensa) nær Drammen, selv om det er et område nord i Finnemarka som ligger på 6 - 700 m.o.h. To topper (les. høyder) på over 700 m. Men med 1,5 - 2 timers kjøring, har du omtrent hele Hardangervidda til rådighet. :) I alle fall den østligste delen av den. Og som du er inne på så ligger Blefjell noe nærmere, samme med Norefjell. 

Ellers kan du få mygg- og knottplager over alt, også på fjellet. Betinger kun fuktig jord/myrjord, vannpytter, eller stillestående vann (eks. i sivområder). Lauskog bruker å være værre en barskog. Men teltig på lutige steder og et godt stykke fra vann og myrområder, så er en relativt trygg for de insektene. Middel mot mygg/knott, samt heldekkende klær på ettermiddag kveld, bør være med på overnattingsturer. Gjerne caps/hatt også. Da er det bare ansikt og hender som evnentuelt må smøres, hvis insektene kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.