Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilberedning av småfisk.


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Gjest Mareng

Hei.

Jeg fisker i noen ganger i vann som er full av småfisk. Det er jo kjekt å fiske uansett og skaffe sin egen mat. Det er jo veldig mye bein, og veldig lite fisk, men det er noen ganger er det alt man får (overbefolkede vann). Ett sted går grensen for hvor liten den kan være for å kalles spiselig, men der varierer nok fra person til person.

Hvordan tilbereder dere småfisken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan pakke dem inn i våt myrmose og legge dem rett på glørne i bålet og når mosen begynner å brenne på utsiden så er fisken ferdig kokt. Eller du kan åpne dem som en klippfisk og henge dem på en Y-formet kvist ved siden av bålet og la varmen fra bålet steke fisken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, whistler skrev:

Småtryte er god mat, men det er litt jobb. Jeg flår den og steiker sprø i godt smør. Trekker ut beina og sitter igjen med forholdsvis beinfrie små "fileter".

Småtryte = småabbor?

Heller flere små enn en stor abbor i stekepanna synes jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja... :(
https://www.nrk.no/ho/abbor-kan-vaere-farlig-1.7508070

Quote

Når abboren blir rundt 20 cm, blir innholdet av kvikksølv for høyt så det kan være farlig å spise den.
Det hjelper ikke å steke den heller. Dette er skummelt og trist for alle de som driver med sportsfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.