Gå til innhold
  • Bli medlem

Med packraft rundt Halkevarre og ned Luostejohka


Mase

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

For en tur det der måtte ha vært @Mase. Flotte bilder og kjenner jeg allerede drømmer tilbake til Finnmark:) Kunne tenkt meg å gjort akkurat samme ruta selv med Packraft. Hadde jeg bare hatt en Packraft da:) Så du mye andre mennesker eller? Mitt inntrykk er at det kan være en del folk i disse områdene, spesielt ved elva.. Men handler vel kanskje mest om man tar turen i fellesferien eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 12.42, Anders Eriksen skrev:

Så du mye andre mennesker eller? Mitt inntrykk er at det kan være en del folk i disse områdene, spesielt ved elva.. Men handler vel kanskje mest om man tar turen i fellesferien eller ikke..

De eneste andre jeg så var 4 packraftere. De snakket dårlig engelsk, men hadde startet "øverst i elva", sannsynligvis ved Caskilguobga. Jeg så også helikopter som fløy innover dalen et par ganger. Ellers padlet jeg forbi 3 store leirer. Det spesielle var at fiskestenger, ryggsekker og kokeutstyr stod framme, men jeg så ikke snurten av folk, og kjente heller ikke røyklukt fra bål. Det virket nærmest arrangert, alle stedene var det plassert  ei flaske Zalo og en oppvaskbørste i vannkanten. I ei gamme som jeg kom over leste jeg i hytteboka at folk var irritert på kommersielle selskap som fløy turister inn og okkuperte de best fiskeplassene. Nå plaget ikke dette meg nevneverdig, det var som sagt mer enn nok av andre fine fiskeplasser, men det er jo betenkelig hvis det blir etablert  stadig flere faste leire som andre føler at de må holde seg unna. 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.