Gå til innhold
  • Bli medlem

Omnifuel / Polaris kompatibilitet


fbe

Anbefalte innlegg

Heisann, håper på hjelp ifbm kjøp av ny brenner.

Jeg har en eldre modell Primus Omnifuel (?) som brenner flytende og gass, slangen kan skrus rett på gassboksen.

Jeg lurer på å kjøpe meg en Optimus Polaris og ha med begge på vinterturer hvor da Primusen blir reservebrenneren.

I og med at begge brenner gass, så antar jeg at også brenselpumpene går om hverandre slik at jeg også kan bruke primusen sin brenselpumpe med polarisen. Stemmer dette?

-Fredrik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de har standard gassboksgjenger kan du blande pumper og brenner alt du vil. Det er derfor det er standarder. Men pumper og drivstoff-flasker er ikke standardisert så der må man vite eksakt hva man gjør. Det har vært tilfeller hvor man har trykksatt Trangia transportflasker av plast pga pumpa har passet på. 

Men som med alt utstyr, test det hjemme før en tur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.