Gå til innhold
  • Bli medlem

Arc'teryx Beta Sl jakke - størrelse?


Mantis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg ønsker meg en gore-tex-jakke som kan være med som allround jakke på diverse turer i skog, mark og dagstoppturer.
Har etter nøye gjennomgang av ulike jakker på markedet kommet frem til at Arc'teryx Beta Sl er en jakke som vil passe til mitt bruk og som er innenfor budsjett. Helst skulle jeg nok hatt en Norrøna trollveggen eller Arc'teryx alpha, men de blir litt for dyre nå i denne omgang.

https://arcteryx.com/product.aspx?country=no&language=no&gender=Mens&category=Shell_Jackets&model=Beta-SL-Hybrid-Jacket

Noen erfaring angående størrelser på denne modellen (eller merket generelt?) Har googlet litt og har kommet til at Arcteryx varierer i størrelsen. Slik jeg har skjønt det, bør man være obs dersom klærne er tilpasset klatring (kort i livet, lange armer). Jeg er 188 og normalvektig. Helst plass til en god ullgenser eller en mellomlagsjakke under. Tenkte først L, men kan det være lurt å gå for en XL her? Vil jo ikke bade i jakka, men greit å ha litt plass under også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke til Beta SL, men jeg har både Alpha SV og Theta AR, samt noen isolasjonsjakker og alle er i størrelse L. Jeg er187 cm lang og 95 kg. Tror ikke jeg ville kjøpt XL om jeg var deg, mine skalljakker er romslige og lange i armene, så XL ville blitt alt for stor til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.