Gå til innhold
  • Bli medlem

muldal - tjønnebu (M&R)


kaffedyr

Anbefalte innlegg

I løpet av august/september tenker jeg at jeg og ene bikkja tar en 3netters telttur hvor vi starter med å gå opp til Muldal, og til slutt ender opp ved Grønningsæter, altså via Tjønnebu. Vi har den luksusen at samboer gjerne kjører og henter, så vi slipper sånne rene tur/retur-greier.
Er det noen her som har gått den strekningen? Eventuelt hvis noen har gått mellom Vakkerstøylen og enten Muldal eller Tjønnebu, da dette dekker deler av samme terreng.
Fortell om turen, og/eller vis bilder? :)



Jeg kommer som sagt til å ha med hund. Så en liten bekymring er hvorvidt jeg kommer til å møte på noen vel vanskelige partier for bikkja.

Bikkja er i god form, han. Men i motsetning til oss tofotinger har jo ikke han hender å ta tak med, så det store spørsmålet foreløpig er liksom hvordan disse "vanskelige" passeringene av begge de to illstigvanna egentlig er.. Og eventuelt om det er andre strekninger som kan by på trøbbel?
Han er ikke større enn at jeg kan løfte ham forbi ymse hindringer, og kløven hans blir aldri tyngre enn at det er uproblematisk å hekte den på min egen bør på ryggen, og eventuelt om nødvendig er det gjennomførbart å bære ham over små partier for å måtte gå tilbake og hente ryggsekken. Men håper det siste kan unngås.

Har tidligere gått gjennom Littlelangedalen, opp til Bjørnebottvatnet, forbi Jervebua, forbi Vakkerstøylen, avslutning ved Tunga. Brukte 2 teltnetter, kommer til å ta 3 en eventuell neste gang bare for å kose oss enda mer med fiskestang og sånn. Vi var begge greit slitne når vi kom hjem. Men bare på en ålreit måte.
Sånn i tilfelle noen har farta rundt der også og kan si noe om hvordan dette blir i forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.