Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips valdres


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

I området rundt Beitostølen er det mange muligheter i forskjellige høyder. Vinstrevann er et stort vann med gode muligheter for å finne et fint sted å campe. Vet at det er store ørret som lurer rundt i vannet der. Blir dere lei fisking er det mulighet for å besøke noen av stølene innover som holder geiter. Det er sikkert et godt avbrekk for guttungen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, CarlHenrik said:

I området rundt Beitostølen er det mange muligheter i forskjellige høyder. Vinstrevann er et stort vann med gode muligheter for å finne et fint sted å campe. Vet at det er store ørret som lurer rundt i vannet der. Blir dere lei fisking er det mulighet for å besøke noen av stølene innover som holder geiter. Det er sikkert et godt avbrekk for guttungen. 

 

Hei, henger meg på denne.

Vet du om det er mulig å kjøre innover fra Rv 51 på nordsiden av vannet? Ser ut som at det er en bomstasjon der på googlemaps, men finner ingen informasjon om det kun er for de som hytte der eller om det er mot betaling. Fjellstyret er stengt for sommeren så får nok ikke noe svar derfra før jeg har reist.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å komme seg forbi bommen @Phoney. Veien heter "jotunheimveien" og går fra Valdresflya/Bygdin til Skåbu i Gudbrandsdalen. Bommen passerer du ved å betale med kort. Her følger du veien innover forbi Haugseter Fjellstue og andre sine støler. Kan anbefale å følge en av de mange bekkene opp i fjellet. 

De fleste bommene i regionen er slik som på Jotunheimveien, mens noen fortsatt har kassa (tillitserklæring). Kan også anbefale å sjekke ut småveiene rundt øvre og nedre sjodalsvatnet. Her er det mange idylliske plasser man kan slå opp telt og kaste litt med stanga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

@CarlHenrik, takk for tipsene. Endte opp med å legge meg ved starten av Vinstre. Kom opp for sent og fant ikke noe plass som stemte overens med fiskekortene jeg hadde kjøpt. 

Fikk aldri noe fisk i Vinstre fra land. 

Onsdag kjørte jeg veien helt inn til Øvre Hersjø og fant noen helt vidunderlige plasser. Helt flatt, mose og vann ikke langt unna. Ta til høyre forbi hytta og følg stien, umulig å unngå å se. Vurderte å flytte camp dit, men det utgikk. 

Så lenge man ikke har mulighet til å forflytte seg langt fra bilen så er dette et sted å anbefale ☺️

@Gittiamo, kom aldri så langt at jeg fikk rotet meg innom Haugseter for å smake på maten. Blir nok neste gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.