Gå til innhold
  • Bli medlem

Høydeskrekk!! Juvasshytta......


Ema

Anbefalte innlegg

For noen dager siden skulle sønnen min gå turen til Galdhøpiggen fra Juvasshytta. Vi gleda oss masse, han til å gå turen, jeg til å se fjellet. Var litt usikker på veien opp dit, så jeg kikka godt og lenge på kartet og fant ut at jeg trodde det ville gå fint,  ihvertfall greit nok. Det hadde snødd hele natten i forveien, og de gjorde en knalljobb med å få veien åpnet for folk som skulle til fjells. Det gikk supert opp til Raudbergstulen. Vel framme der kikket jeg opp på DEN VEIEN! men tenkte at det kjører jo flust av folk opp og ned hver dag, så det går sikkert fint (optimisten lenge leve!) Sånn omtrent 1500 moh møtte vi snø, tåke, kuldegrader, salta vei og utsikt under usikret vei som fikk høydeskrekken min til å slå salto fra topp til tå! Har aldri vært så redd noen gang! Skjønner jo at dette ikke har med veien å gjøre, men meg..... Greia er at turen gav mersmak for sønnen, han fikk tåke på toppen og vil nok gå en tur i godvær også, og jeg kommer aldri til å sette mine bein (eller hjul) på den veien igjen.

Noen som kan fortelle meg litt om veien inn til Spiterstulen?? Er den like luftig? Tenker at det muligens er et bedre alternativ for ei pyse som ikke tåler at utsikten nedover blir skikkelig bra? Så får heller sønnen tåle å gå et stykke lenger =)

Gode forslag mottas med takk=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.