Gå til innhold
  • Bli medlem

Outdoorexperten


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg fikk advarsel da jeg prøvde å gå inn på siden. Både Chrome og Firefox ga beskjed om at dette ikke var en trygg nettside:

"Attackers might be trying to steal your information from outdoorexperten.no
(for example, passwords, messages, or credit cards). NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID"

Så jeg tror ikke jeg handler der, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TheSleepwalker said:

Hmm, får det via linken, men ikke om jeg skriver det i adressefeltet. Men finger ingen positive erfaringer om de på nett, så er skeptisk. 

Jeg kom også inn når jeg skrev inn adressen direkte. Firmaet er drevet av en svenske, Pierre Breznik, og det er et aksjeselskap. De har godkjent revisor, og de har levert årsregnskap for 2016. De godtar betalingskort, eller fakturering via Klarna. Altså er de helt sikkert seriøse nok, men hvor god kundeservice de har er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville styrt unna den siden foreløpig, til tross for at det virker som et seriøst firma. 
HTTP+S er standard kryptering når det kommer til nettsider, men sertifikatet de bruker ser ut til å være utgått - Mao, de kan være helt legit.
Men nettsiden virker ikke helt trygg for øyeblikket mtp utgått eller at andre har misbrukt sertifikatet dems - Noe som faktisk skjer veldig ofte her i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, TheSleepwalker said:

Spurte på facebook om siden var deres, og ja den var visst det, dog ny(de holder originalt til i Sverige). Sakens bakgrunn er en bra rabatt på Baltoro 75L, som er sekken madammen har sett seg ut. 

Baltoro 75 er en helt nydelig sekk, har en selv som har vært med på både langtur og dagsturer i et halvt år nå - Jo tyngre jo mer behagelig er den å ha på. Kan forøvrig skvise inn noen ekstra kilo i den om du pakker smart!

Ny nettside kan være forklaringen på manglende sertifikat, som de burde få fikset relativt fort for å ikke havne på google's drittlister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutes ago, Miamaria said:

Jeg fikk også beskjed om usikker side. Det kan jeg faktisk ikke huske å ha opplevd før.

Du får meldingen hvis du skriver outdoorexperten.no uten www foran. Det har ingen betydning, siden er nok sikker.

"outdoorexperten.no uses an invalid security certificate. The certificate is only valid for the following names: www.outdoorexperten.se, outdoorexperten.se (Error code: ssl_error_bad_cert_domain)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.