Gå til innhold
  • Bli medlem

Nord-Troms, hjelp til rute


Utendørs

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å ser på kart over områdene rundt Kåfjord/Reisadalen/Skibotendalen. Jeg planlegger å ta en tur enten fra Kåfjord (guolasjavri) - Reisadalen, eller Signaldalen - Skibotndalen (galggo) og ønsker deretter tips til rute og eventuelt fiskevann. Foretrekker Kåfjord da det er enklere terreng. Jeg vil bruke mesteparten av turen til fisking, og helst ikke gå mer enn cirka 15km pr dag. Ser for meg at jeg kanskje kan bruke 3-4 dager på turen.

 

Her er et alternativ jeg har laga uten særlig planlegging, vil noen si at den ruta ser brukbar ut? Eller er det bedre å komme ned på sørsiden av buntadalen?

Screenshot_20170711-234843.thumb.png.be2a4ec5185aa89cfc31b3f5c34ea3a1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Heisann,

 

Jeg har ikke vært i områdene du vil gå gjennom om du følger den skisserte ruta di, men har akkurat kommet fra tur i området rundt Saravann (Carajavri). Vi gikk da opp fra veienden i Reisadalen, å gå fra Guolasjavri sparer deg jo for mange høydemeter så det kan være en god plan.

Det skal være mulig å gå inn i området rundt Saravann fra Guolasjavri. Vi hadde et bra fiske her, og det er en OK sti/firehjulingvei man kan følge fra nordenden av Saravann. Men vet det går skogsvei opp til Gahperus, så det kan hende det er en enklere rute.

Det er et flott område, men det var enormt med mygg og andre flygende skapninger, samt veldig varmt, slik at turen ble mer strabasiøs enn planlagt.

Endret av haakonae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ruta jeg tegnet var ikke detaljert men bare merket opp uten noe tenking. Den egentlige ruta blir nok fra veienden ved guolas (hvis veistandarden er bra nok) og så muligens mot calbmejavri, og videre til carajsvri. Ender vel nede ved saraelv-området. Planen var å dra denne uka men pga varmen ble det utsatt til neste uke, ser ut som det blir litt mer moderat temperatur da :) myggen er nok ikke til å unngå, men håper man slipper unna kleggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin rute! Vi hadde både mygg, klegg og knott i skjønn forening, men litt kaldere vær kan sikkert redusere aktiviteten deres. 

Det vurderes å gå fra Guolas neste gang vi skal inn i området, så si gjerne fra hvordan turen ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.