Gå til innhold
  • Bli medlem

Turklær for barn


psaleh

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har tips til turklær for barn? Hva bruker og dere, og eventuelt hvor kjøper dere?

Finner veldig mye "skall" og regntøy. Men er mer på jakt etter noe som puster og som kan brukes på sommerhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5-åringen i huset her har en Lundhags turbukse som brukes mye, ellers så går det i ymse skallklær, og dongri "turskjørtet" med Hello Kitty på baklommen. Har også en vindtett fleece jakke hun har brukt litt, men ender stort sett opp med ull og skall. 

2-åringen i hus bruker stort sett noe HH bukser, eller regnbukse. Er det skikkelig tørt og fint så går det stort sett i joggebukse. Skalljakke og/eller Regnjakke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de vokser relativt fort ut av klærne og må nesten bytte hvert eller annenhvert år, så går jeg får de mer billigere merkene eller arver av andre som har eldre barn - samt gir bort klærne videre til venner som har yngre barn hvis det ikke er slitt ut. Bra for miljøet og lommeboka med gjenbruk av klær og sko. Merkene jeg går for er typisk Norheim, Mckinley, Skogstad, Stormberg og enkelte Bergans klær - og da som regel softshell og annet pustende materialer som passer til barn i aktivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Men små ben går overhodet ikke i nærheten av så langt som vi gjør. Ikke gidde de går 2 mil i øsende regn og vidda heller :P
Det blir jo ofte korte turer, med mange stopp, gjerne med ly, og sitteplass.

Har to jenter, så den minste arver omtrent all. Har skalljakke og vindjakke, og bruker ull innerst. Det er oftest lag på lag, uansett...
Mine blir lett klamme, så skalljakken bruker vi på kjølige tørre dager. Regntøy ved øs pøs, med ull innerst.

Sommerhalvåret har de vindjakker og skalljakker, primært fra PoP og reima, de er slitesterke på mine barn. Stormberg kjøper jeg ikke - de produserer ikke trygge barneklær. Fulle av dritt i stoffene deres, dessverre...

Helt enkle skallbukser fra f.eks. Kappahl, da de ikke brukes såå ofte, mine barn blir heller våte og skifter, enn klamme i skallbukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller minste så vil jeg også tro at mye standard barnehageutstyr fint kan gjenbrukes på turer også.Rimelig dyrt om en skal ha eksklusivt turtøy i tillegg.

Når gutta mine ble litt større, sånn fra 5 år så kjøpte jeg pinewood bukser og jakker til dem på den lokale jakt/fiske sjappa - billig og meget holdbart. Når man drar på skaugturer med barn så blir ofte klærne ganske skitne, er derfor greit å etterhvert ha noe billig og enkelt. Pinewood klærne er i syntetisk matriale, relativt vindtett men tåler ikke regn noe særlig men puster bra noe jeg faktisk syntes er viktigere. Er veldig få turer vi tråkker rundt i timesvis i regnvær ;) Så kan dem vaskes på 60 grader uten å tenke på fancy impregnering eller andre avanserte stoffer.

Fant ikke jakken men de kan kjøpes som sett med jakke/bukse
http://www.pinewood.eu/no/produkter/barn/bukser/bukse-pinewood-caribou-tc-barn

5085-195-trousers-caribou-tc---midgreen-mossgreen---front.thumb.jpg.f5dc6925a9d8d7e629ccfd36a321375d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.