Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt Recon


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg trodde Recon-ramma tålte alt. Det stemmer visst ikke. Da jeg skulle ta på meg sekken ved Lomsdal-Visten merket jeg at noe var galt. Ramma var røket. Sekken er 4-5 år, og relativt godt brukt, men jeg har aldri tenkt tanken. Tenk om vi var langt inne på fjellet? 

 

Nå står jeg i Mosjøen og venter på at butikkene åpner. Noen som vet hvilken sportsbutikk som er best?

IMG_0003.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Send inn til Norrøna, de har god kundeservice. Burde fikse kostnadsfritt, med mindre sekken har blirt misthandlet utenfor normal bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
24 minutter siden, virrma skrev:

Litt dårlig tid til det, siden jeg var i ferd med å starte turen 100+ mil hjemmefra. Men det løste seg heldigvis, jeg fant en butikk her i Mosjøen (Novasport) som hadde sekken inne, de snakket med Norrøna og jeg gikk ut med ny sekk! Nå er det rett tilbake til teltet for å spise dem frokost med datteren og så starter endelig turen.

👍👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, virrma said:

Litt dårlig tid til det, siden jeg var i ferd med å starte turen 100+ mil hjemmefra. Men det løste seg heldigvis, jeg fant en butikk her i Mosjøen (Novasport) som hadde sekken inne, de snakket med Norrøna og jeg gikk ut med ny sekk! Nå er det rett tilbake til teltet for å spise dem frokost med datteren og så starter endelig turen.

Så du fikk altså ny sekk uten at du måtte sende inn den gamle, og det var en nesten 5 år gammel sekk? Jeg visste at Norrøna har god kundeservice, men dette er nesten utrolig nå for tiden når man må gjennom endeløse krangler hvis man drister seg til å reklamere på et defekt produkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.7.2017 den 19.24, Bjørn J skrev:

Så du fikk altså ny sekk uten at du måtte sende inn den gamle, og det var en nesten 5 år gammel sekk? Jeg visste at Norrøna har god kundeservice, men dette er nesten utrolig nå for tiden når man må gjennom endeløse krangler hvis man drister seg til å reklamere på et defekt produkt.

Jepp, uten kvittering en gang! Holdt med bilde av sekken. Ekstremt god service fra både Novasport og Norrøna!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var faktisk med å teste Recon Syncro sekken for en avdeling i forsvaret for noen år tilbake.

Eier sekken selv i dag og den er jo helt utrolig mye bedre enn det gamle recon konseptet når det gjelder bærekomfort, men når vi testet den hadde den problemer.

Opplevde konsekvent at rammer knakk på helt lik måte som din(både oppe og nede) om de var tungt lastet på vinteren og i tillegg ble brukt til å dra pulk.

Spesielt sekker som ble brukt til samband hadde en tendens til å knekke i festet oppe da disse var litt tyngre lastet enn andre.

stoffet var også et problem, da dette fort ble slitt gjennom om man bærer kantete ting som rubber mot.

Opplevde til gjengjeld aldri noen av disse tingene med den orginale recon packen.

Som sagt har jeg selv Recon Syncro og er meget fornøyd med den sivilt, men den har absolutt begrensninger. godt å høre at Norrøna har gode garanti-ordninger på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

To år senere har jammen rammen på den nye sekken også knekt på samme sted. Jeg vet ikke når/hvordan det skjedde, oppdaget det da jeg skulle ha på sekken siste morgenen på turen. Det blir en ny klage til Norrøna.

 

  • Trist 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bjarne H.S. skrev:

Det er en fattig trøst om ikke produktet holder mål...

Jeg sliter faktisk litt med å finne en fornuftig storsekk som har det jeg vil ha og ok kvalitet. Feks gregory har noe jeg mener er en konstruksjonsfeil som gjør at hoftebeltet gnager på skulderstroppene. Det finnes masse fine sekker +/- 60L, men i 100L klassen så sliter jeg med å finne noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sig Man skrev:

Jeg sliter faktisk litt med å finne en fornuftig storsekk som har det jeg vil ha og ok kvalitet. Feks gregory har noe jeg mener er en konstruksjonsfeil som gjør at hoftebeltet gnager på skulderstroppene. Det finnes masse fine sekker +/- 60L, men i 100L klassen så sliter jeg med å finne noe.

Alpinist parret med kajka må være det nærmeste

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå over til Para Ranger? Min har holdt i dryge 10 år, hvis en ser bort i fra at begge skulderreimene er byttet, men det skyldes nok til tider litt vel mye ballast og ugunstig kasteteknikk opp på rygg. Teknikken er justert, men ballasten er der og de nye reimene har holdt et par år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, graham skrev:

Hva med å gå over til Para Ranger? Min har holdt i dryge 10 år, hvis en ser bort i fra at begge skulderreimene er byttet, men det skyldes nok til tider litt vel mye ballast og ugunstig kasteteknikk opp på rygg. Teknikken er justert, men ballasten er der og de nye reimene har holdt et par år nå..

Godt poeng, jeg er ikke så veldig motivert for ny Recon. Men hvordan er rygglengden på Para Rangeren? Prøvde en gammel en for en del år siden, og den ble for lang for meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lompa skrev:

Aluminiumssveiser svekkes jo med tid og bruk, men dette var dårlig. Jeg har gitt min egen Recon bra med juling som den har tålt frem til nå. Du må være sterkere enn de fleste.. :)

Positiv tolkning, Lompa. Jeg adopterer den! Høres i alle fall mye bedre ut enn bare uflaks. :D

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, virrma skrev:

Godt poeng, jeg er ikke så veldig motivert for ny Recon. Men hvordan er rygglengden på Para Rangeren? Prøvde en gammel en for en del år siden, og den ble for lang for meg. 

 

Eg har prøvd denne på tur, og har forsovidt funne meg ein brukt eg skal kjøpe. Den høver meg, og du er vel litt lenger enn meg? l

Sjølv om eg er lang i ryggen relativt til personlengde, og du er lang i beina relativt til personlengde, så tvilar eg på at du er mykje kortare enn meg i ryggen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, virrma skrev:

Godt poeng, jeg er ikke så veldig motivert for ny Recon. Men hvordan er rygglengden på Para Rangeren? Prøvde en gammel en for en del år siden, og den ble for lang for meg. 

 

Para Rangeren har jo samme ryggjusteringssystem som Reconpack. Den eneste forskjellen jeg oppdaget var at Para Rangeren har 5cm kortere maxlengde enn Reconpack. Nå skal det sies at jeg ikke sjekket minimumslengde, men jeg tipper den passer.

Er ellers litt nysgjerrig på hvor tungt du har lastet sekken din. Virker utrolig at sveisingen ryker to ganger på to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å være så sterk, og dra så mye på tur @virrma:P

Bergans har jo også en pakkramme sekk. noe større en den du har. Ellers så ser jo para ranger fin ut ja.. og @graham har jo den full med koteletter hele tiden. Så sambandssekk og alkens andre bører er jo bare småtteri i forhold :P Så bør jo holde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.