Gå til innhold
tshansen

Nye sluker?

Det er 399 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hallaien godtfolk! Jeg var innom den lokale joker/samvirkelaget her på hytten å kjøpte en 6 pakning med sluker fra feden eller noe slikt! 40g av ymse farger! 

Kvaliteten derimot var ikke mye å rope hurra for. To kast å lakken datt av! Fikk en makrell og den klarte å bende krokene? 

Hvilke sluker vil dere anbefale? Noe som tåler litt bruk? 

Takk for eventuelle tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du makrell på fjellet? ;-)

Anerkjente produsenter som Abu, Sølvkroken, Remen, Hansen, Jensen, Savage Gear osv pleier ikke ha det problemet. 

Kinakopier som du får en rekke plasser er det verre med. En 10-pk sluk til 40,- pleier gi en pekepinn på kvaliteten. 

Fiskeutstyr pleier å være ganske rettferdig priset; koster det litt mer er det som regel litt bedre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eks. sølvkroken får du vel på de fleste bensinstasjoner, europris og fiskebutikker? Det er gode saker, men som alt annet, skyll i ferskvann om du har brukt set i saltvann.

Det holder lenge med noen få gode sluker. De billige blikkgreiene som ruster og er elendige å kaste med er ingen vits i å kjøpe, med midre det kun var dette man fant.

Og for å si det sånn, fisken biter like gjerne på en teskjè med krok, eller en ørepropp som tørrflue. Jeg har sett en stor torsk bli tatt på en rosa dildo med krok 😂

En kar på norsk fletteri har laget en havfruepilk, den henger i flere størrelser i butikken. En opp ned naken kvinnekropp. Den fisker omkring like bra som de fleste andre vanlige pilker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par Stingsild og Møresild i litt fargevariasjoner er jo klassikere, og fisker "alltid" bra.

Men når det først er sånn at man har kjøpt seg noen kinakopier med kroker som ruster, så er det ikke sånn at de må kastes. Kjøp et sett splittringer og treblekroker av god kvalitet (f.eks. Mustad eller Søvik), og sett på slukene. Så har du dem i mange år. Flasser malingen er det bare å forsyne seg av konas neglelakk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk handlet en del direkte fra Kina (aliexpress), og har ofte vært overrasket over kvaliteten (hvis man holder seg unna det aller billigste). Bl.a. bedre kroker en på mye man får kjøpt i Norge av Sølvkroken osv.

Endret av esw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 9.7.2017 den 21.41, tshansen skrev:

Hallaien godtfolk! Jeg var innom den lokale joker/samvirkelaget her på hytten å kjøpte en 6 pakning med sluker fra feden eller noe slikt! 40g av ymse farger! 

Kvaliteten derimot var ikke mye å rope hurra for. To kast å lakken datt av! Fikk en makrell og den klarte å bende krokene? 

Hvilke sluker vil dere anbefale? Noe som tåler litt bruk? 

Takk for eventuelle tips

Hva er du jakt etter, og hva fisker du med? 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fisker helst med dynamitt, men det passer seg som oftest dårlig hehe! 

Nei jeg er veldig glad i Torsk, men all fisk går til nøden, unntatt makrell! Er stort sett torsk og pale det går i langs Osterfjorden, har hytte rett før Mo og Mostraumen (stølsheimen) 

her pleier vi å få litt blank fisk også, men det hører til sjeldenheten! Har en 9fot stang med hespel snelle, liker å kaste fra land 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 399 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Av Erik Haaland
      Langtur denne helgen fra Stavtjørn til Stavanger Turistforening sin hytte på Støle. Sol, knusktørt og mer multer enn folk på turen innover - men jeg noterte at Helseministeren hadde vært på besøk for noen dager siden, bevis godt nok på at det er god helse å gå turen. Det gikk 4,5 timer inn med en liten pause på stølen Hommi. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den. 

Returen på Søndag gikk ned Søre Kvitladalen til STF hytta på Kvitlen (denne må dere besøke en gang!!), opp Nordre Kvitladalen til Hommi og så tilbake til Stavtjørn, totalt 35km begge dager og 10 timers trav, så det brant godt under føttene vel fremme ved bilen. Men turen tar jeg gjerne igjen!
      Skjult lenke - logg inn for å se den Fin start ved Stavtjørn  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Elva til venstre renner ned til Barbuvannet  
      Skjult lenke - logg inn for å se den  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Vakre Hommadalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hommi  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hovlandsstølen til venstre   Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Støle  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Kjentfolk på besøk   Skjult lenke - logg inn for å se den Søra Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Reine Amazonas, bare litt mindre vann....  

Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Kvitlen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Opp Nordre Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hadvardhomtjørna på høyre side  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Siste innspurt
    • Av Barflea
      Skal på tur til Iungsdalshytta tidlig i Juli. Er det noen som har tips om fiskemulighetene der? Jeg fisker helst med flue, men også med haspelstang.
    • Av Barflea
      Hallo. Skal i bryllup i Bergen neste helg og hadde tenkt å kombinere dette med en natt i telt og litt fisking. Kjører fra Trondheim og over Sognefjellet. Noen som har tips om en fin plass for disse aktivitetene? Jeg må i hvert fall kjøre til Sognefjell før jeg camper. Jeg fisker helst med flue, men er ikke fremmed med å kaste med slukstanga også.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.