Gå til innhold
  • Bli medlem

Campingtur med alt av pikkpakk


På Ville Veier

Anbefalte innlegg

I morgen er planen å dra på tur, ikke akkurat på fjellet, men til Daftø camping i Sverige med bedre halvdel og barna. Har planlagt turen en stund, og anskaffet en del utstyr for å gjøre det mest mulig bekvemmelig. Vi skal bo i en 12-14 manns Helsport Varanger camp, med feltsenger, liggeunderlag og soveposer. I tillegg har vi med et partytelt hvor vi skal sette opp et popup kjøkken og ha bord og stoler... 

Rett før vi skulle reise, så valgte dynamoen på stasjonsvogna å takke for seg, samtidig som ingen av verkstedene i nærheten hadde kapasitet til å reparere den før vi reiste. Løsningen ble derfor å haste ut å kjøpe takstativ, slik at vi kunne sette skiboks på en prius som vi også har.

Jeg tror jeg har tenkt på det meste, men har dere noen tips i forhold til ting som kan gjøre en slik tur vellykket? Tanken er at vi skal ha med alt vi har lyst til, med de plassbegrensningene en prius setter...

 

IMG_1769.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du har fått med deg det meste! Jeg misunner deg gassflaska! Hadde den vært liiiitt lettere hadde jeg tatt med en slik en på på sist tur (jeg kunne hengt den utapå sekken). Da hadde jeg sluppet å spare på gassen, for å si det slik! :) Ha en fortreffelig, fin tur! :)

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte i slike oppblåsbare underlag som dette:
Madrassenkel.jpg.5db4fa7b248c2b6c0af2fa7023ae5031.jpg

https://www.europris.no/madrass-enkel-185x76x22-cm-oppblasbar-171351.html

De koster 80kr stykket men er helt geniale. Har to viltre 9 åringer som har brukt disse flere ganger til overnatting bla på fotballskole. Siste helgetur på skauen så var dem også med og på dagen blir de brukt som flytemadrasser til bading, de tørker nesten med engang og er fine liggeunderlag i teltet på natten.
Til tross for all bruken så langt er det null hull - veldig fornøyd :) 

Endret av Tor-Erik-L-77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med overnevnte, vi kjøpte en 140 madrass på jysk (249 kr). Synes den er MYE mer behagelig å ligge på en feltsenger i lavvoen, vi har brukt vår til camping også.

Pakket tar det mindre plass i volum, oppblåst tar den mindre plass i høyden, noe som er en fordel i lavvoen. 

Ellers så tok vi med oss en liten varmluftsovn på strøm som holde god temp i lavvoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har luftmadrasser, så kan jo prøves på et senere tidspunkt. Ellers synes min bedre halvdel at det er godt å "komme seg opp fra gulvet" Vi bruker Exped Winterlite liggeunderlag oppå feltsengene, så liggekomforten er overaskende god. Ellers er vel erfaringen foreløpig at vi har med oss for mye greier... vi har med for mye klær, og vi har for mye mat. Vi bruker melaninservice, og det ville nok vært enklere med engangs... men miljøaspektet  er jo bedre med "plæstic" Plassen vi er på nå tillot ikke å sette opp partytelt i tillegg til lavvoen, så vi satt opp kjøkkenet i midten av lavvoen. Har med en vifteovn som vi kan stille inn på ønsket temperatur, og det har fungert bra. Skal flytte til en annen plass på torsdag, og da blir det vel til at vi setter opp partyteltet også. Ellers er Daftø camping et eldorado for barn, med fornøyelsespark, svømmebassenger og masse aktiviteter for barn. Slitne foreldre - lykkelige barn... slik det skal være...:-)

IMG_1803.JPG

IMG_1805.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.