Gå til innhold
  • Bli medlem

Renset/alkylat bensin fra ulike forhandlere


HannKatta

Anbefalte innlegg

Trenger noe tilbakemeldinger på om desse kan være brukbare.
For meg så holder det lenge med en liter eller to slik bensin på et år.
Å kjøpe en 5-liter kanne blir vel noe overkill selv om jeg kan bruke den på gressklipperen/slåmaskinen.
Liker best ekte bensin der.

Europris: Alkylatbensin, 20 kroner
https://www.europris.no/alkylatbensin-1-l-4-takt-170271.html

Biltema: Alkylatbensin, 34,90 kroner
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Fett-og-smoremiddel/Alkylatbensin-4-takt-2000031607/

Felleskjøpet og Jula hadde ikke 1 liters flasker.







 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 5 liters og har en MSR Whisperlight hvor FK, Statoil og Biltema sine har fungert bra, lite sot og rentbrennende. Vil tro 1-literne inneholder det samme. Europris har j ikke erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Kjøper du miljøbensin av typen 4-takt alkylat skal du få en premie om du klarer å merke forskjell på hvordan de brenner i en primus 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til Felleskjøpet sin etter erfaring med den vekebaserte Svea 123R, men har ingenting som ville holdt i retten ;) 

På 26.3.2015 den 23.02, a_aa skrev:

Hadde også litt problemer etter 3-4 dl med bensin fra Felleskjøpet, der det virket som om det var problemer med bensintilførselen. Etter forvarming kom det av og til null bensindamp når jeg åpnet for det, før det plutselig "løsnet" når jeg ristet på nøkkelen. Skrudde stigerøret av tanken (ca 9,5 omdreininger, for den som måtte lure), og inspiserte veken. Det virket som om det var et harpiksaktig stoff i den, så jeg vasket den godt i rødsprit og trykket den deretter på plass igjen. Siden har jeg fyrt ca en liter med Biltema-bensin, i spedd en klunk sprit for renseeffekt av og til, uten problemer. Godt mulig det var noe annet enn bensinen som var problemet, men resten av 5-litersdunken fra Felleskjøpet tror jeg går til andre ting enn Svea...

Biltema sin har jeg ikke hatt trøbbel med i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, HannKatta said:

Da ble det Biltemas alkylatbensin i dag.
Europris i Ulsteinvik hadde kun 3 stykk 5-litere med to-takts bensin.
Får se når jeg er i Ålesund eller Ørsta om dem har en liter til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.