Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Rondane trek 4 camp


Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Jeg har nylig kjøpt meg et Helsport Rondane trek 4 telt (http://www.helsport.no/rondane-trek-outlet) som jeg mener jeg fikk til en fordelaktig pris hos Helsport da dette er en utgående modell. Jeg har til nå brukt et Helsport 3 camp telt, husker ikke modellen nå, men har vært fornøyd med dette. Nå er det flere som skal inn i teltet og en oppgradering var nødvendig. Etter flere runder med vurderinger av pris vs vekt osv kom jeg frem til at vekt er mindre viktig for meg da det i hovedsak vil bli brukt på helgeturer med mindre oppakning med tanke på mat osv. Jeg har dog sjekket litt rundt for å se om jeg finner noen tester av teltet,  men finner stort sett bare Helsport sine egne betraktninger. Har noen her inne noen erfaringer å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte dette teltet på 3 turer i fjor vår/sommer. Kjekt telt til en fin pris (i outleten). Veldig stort og godt fortelt og stor inngang. Mener det var hel myggdør i ytterteltet også.

Jeg er relativt lang (og ligger nok ikke helt i ro) slik at jeg opplevde at soveposen ble våt i fotenden grunnet fuktgjennomslag. Teltet skrår ganske mye mot fotenden (både i bredde- og høyderetningen). Det plaget meg mye!

Overnattet med 3 barn og 1 voksen, og 1 barn og 2 voksne uten ytterligere problemer. Ville nok ikke vært 4 voksne inni der, men slik er det vel for de fleste telt 😊

Gode luftemuligheter, og enkelt oppsett. Fikk satt opp i løpet av få minutter.

Vekt og volum som forventet. Litt tyngre enn oppgitt og når jeg pakket ned ble det som regel veldig mye bredere i åpningsenden av pakkposen (nesten som jeg tror målingen av volum er gjort i den faste enden).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.