Gå til innhold
Perkristian

Stekepanne til tur

Anbefalte innlegg

Stekepanna har alltid vært noe som ikke holder mål.

Prøvd mange men kombinasjon bålbruk - primus dreper alle. Og mange er dyre.

Ikea har stekepanne til 49,-

En kort tur i verksted for å bli kvitt plasthåndtaket. Kosteskaft til håndtak. Så var det tur stekepanne til 49,- som jeg ikke trenger å være redd for. Når håntaket er brent opp er det bare å spikke ett nytt. Når panna har gjort sitt kan den bli spiker uten at jeg irriterer meg over det.

En skrue så er holderen med til neste panne. Kjøpte flere..

Passer sånn nogenlunde over stormkjøkkenet også.

vekt 400 gr. Stormkjøkkenpanna veier 250gr.

Tid brukt med dette inlegget 1time. Og da glemmer jeg tiden på Ikea.

IMG_2349.JPG

IMG_2350.JPG

IMG_2356.JPG

IMG_2357.JPG

IMG_2360.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

veldig smart, men holderen/hylsen ble vel til med noe sveising? Det er ikke alle som har tilgang på sådan - eller kan.

Elgen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, elgen skrev:

Hei

veldig smart, men holderen/hylsen ble vel til med noe sveising? Det er ikke alle som har tilgang på sådan - eller kan.

Elgen

2 cm firkantstål og 5cm rundstål og litt sveis måtte til ja.

verktøy må man ha...😇

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Glenn_G
      Jeg har lenge syntes det var spennende å lage egne produkter for å bevare tingene mine. Det er veldig mye man kan kjøpe men ofte er det latterlig dyrt med tanke på ingrediensene som er brukt. Jeg har funnet veldig mye bra på nettet og ene oppskriften jeg kom over som er for lærbehandling synes jeg er helt super! Den både trenger inn og behandler læret så det ille blir tørt og sprekker og det hjelper også veldig for å holde vannet ute.
      «Oppskriften» krever kun to ingredienser; bivoks og babyolje!
      Babyolje er laget av en mineralolje som veldig ofte blir brukt i produkter for lær. Den holder læret mykt så det ikke sprekker opp og koster jo fint lite. Bivoks kan man kjøpe veldig dyrt eller svinbillig.. Honningcentralen selger til 165kr/kg(Skjult lenke - logg inn for å se den) 
      Oppskriften er 1:10 forhold mellom voks og olje, så da er det bare å veie opp ønsket mengde voks, legge det i en glass eller metallbeholder og fylle opp med babyolje til blandingsforholdet er riktig. Så forvarmer du stekeovnen til ca 150 grader. Er en fordel om ovnen får stå en god stund på den varmen for da kan du slå den av i det du skal sette inn voks/oljeblandingen. Aner ikke hvilke temperaturer det er på varmeelementer i stekeovner eller om det er varmt nok til å få fyr på olje og voks men jeg synes det er greit å omgå hele greia ved å slå av ovnen før jeg setter det inni.
      Uansett så er det bare å røre det sammen når voksen er smelter og så bare la det stå til det er kaldt. Da har du en veldig myk voks som du lett kan få opp av glasset med feks en børste. Har brukt dette på militærstøvlene og de holdt seg veldig tette veldig lenge! 😃 Bakdelen er jo at det ikke inneholder farge, så man får jo ikke den svarte funksjon på skoene. Men siden det er fargeløst så har jeg også brukt det på skinnhatten min men den har ikke vært i regn enda da. Men har holdt seg godt i skikkelig solsteik uten å tørke ut, så det ser ut til å fungere der også. Hansker, lærreimer til våpen og sikkert andre ting også har fått behandlinger med stort hell. Er en fordel at man kan bruke hendene til å massere inn voksen også da! Og det er jo ikke usunt for huden heller på noe vis, snarere tvert imot 😃

• Av Mareng
      DIY tips:
      Følte jeg måtte tipse om disse skjærebrettene fra europris til 99 kr. De har så mange bruksområder, og de er sterke og lette. De er fleksible, men passe stive. De tåler kulde, og du klarer ikke å knekke de. Sterkeste plastmaterialet jeg har i hus:

Jeg bruker de til å lage snøanker av. Vekten blir det samme som helsport sine, men europrisplatene tåler mye mer (har ikke prøvd de i streng kulde enda). Helsport sine sprekker lettere om du treffer med spaden.

Jeg bruker de til å lage primusunderlag av:

Og så kan du kutte de til passelige størrelser og brukes som:
      - Skjærebrett
      - Fileteringsbrett
      - Underlag for varme kjeler i telt og snø
      - Underlag for å la thermos, kopper etc. stå stødig i teltet
      - Og masse masse annet!
      De er tynne og fleksible, så de er enkel å pakke ned i sekken/pulken.
      Øyo har noen lignende som koster mer, er litt tynnere og litt mykere. Jeg foretrekker europris.
    • Av esw
      Vil slå et slag for hjemmelaget utstyr her. Det er morsomt å lage ting selv, og enda mer morsomt å bruke det og finne ut at det funker. Og så har du muligheten å tilpasse det etter dine behov og ønsker.
      For min del har det blitt en del i løpet av årene. Håper det kan være til inspirasjon for andre.

• Av Tessatroll
      Hei
      Eg har ei klattermusen Freke som eg er veldig glad i passforma på. Eg er dog glad i å ha det romsleg i skallklea mine, i tillegg til at eg har litt korte bein. Klattermusen trur eg på generel basis opererar med lenger bein enn vanleg relativt til vidde, og då kjem eg litt skeivt ut. 
      Eg har kome i tankar om å legge den opp. Først tenkte eg på det som tilnærma umogleg, så det er så mykje "dilldall" nede på beina på den, samt langsgåaende glielås heile vegen. Dog har eg etter eit lite besøk inne på extremtextil sine sider komt fram til at det må vere råd å få til. 
      Eg har ikkje har behov for å rekonstruere alle detaljar nedst på beinet, men lurer på kva som vil vere greiast å få til, av å legge opp nedst på beinet eller korte den inn over kneet i staden og behalde ankelområdet as is. Nokon tankar frå dykk som er meir røynde med å konstruere eiga bekledning? Eg må uansett til å sette i nytt kortare glidelås i sida, men er ute etter enklaste løysing på beinlengd
    • Av Tom42
      Ved en anledning trengte jeg et fotostativ, og siden jeg likevel hadde med meg ett knøttlite stativ så mekket jeg sammen ett av noen vierkvister.  Fungerte bra.  Bra nok.

Her om dagen sto jeg med 3 gamle fluestangtopper og tenkte.  Deretter, tok jeg av knottene og surret fast toppene på hvert bein.  Da jeg var ferdig så jeg at jeg kanskje kunne ha tredd dem inni beina.  ja, ja.  Alle knuter forsegler jeg for øvrig med en dråpe lynlim.

Kjøpte et kulehode på Ebay.  Og monterte det på stativet

Stativer er ikke det mest stødige, men jeg sydde en pose og festet den med en line.  I den kan jeg legge en stein og da står den støtt. 

Selv på ujevnt underlag, her står det ene beinet ca 20 cm høyere enn de to andre, men det er lett å justere de to andre beina, slik at stativer står rett.
      På selfiestenger er det en holder for mobiltelefonen som jeg skrur fast til stativet.  Eller jeg kan skru på et lite digitalkamera direkte.  Fant også en fjernutløser (festet til en orange snor)  på nettet, så nå er alle muligheter tilstede for å ta flotte bilder, hvor jeg slanger meg makelig under baldakinen og stirrer inn i bålet på blikkboksovnen.
      På bildet har jeg også et gorilla? stativ som både er lett og anvendelig.

Og hele greie veier 218 gram!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår.