Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda eller Filefjell. Telttur


smiley

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan gi meg noen gode tips og råd her inne :) Samboeren min og jeg skal kjøre til Østlandet (fra Bergen) og på veien har vi tenkt å ha en overnatting i telt. Det er hans første overnatting i telt og jeg har så lyst at det skal bli en fin opplevelse som frister til gjentakelse :) 

Vi kan ikke gå veldig langt fra bilen for å slå opp teltet, men samtidig ønsker vi å komme vekk fra hovedveien.

Har prøvd hørt at det er veldig fint i Lærdal, Hardangervidda og på Filefjell. Vi legger opp ruten etter hvor det er best for oss å campe.

Noen som har noen tips til hvor vi kan reise til?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne er jeg også veldig interessert i. Vi skal kjøre motsatt vei av deg og jeg har lyst til å ta med 2 og 4 åringene ut på en overnatting ikke så langt fra parkering, men langt nok til at man ikke sitter midt i riksveg 7. Jeg skal nok ta Hardangervidda uansett, og har sett flere steder over vidda at det er parkeringsplasser langs veien. Hadde egentlig tenkt å ta utgangspunkt i en av disse og bare traske avgårde litt, men et tips fra noen som vet om et spesielt hyggelig sted med et fiskevann f.eks hadde vært supert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks endret tittelen til Hardangervidda eller Filefjell. Telttur
1 time siden, Påturmedfireunger skrev:

Denne er jeg også veldig interessert i. Vi skal kjøre motsatt vei av deg og jeg har lyst til å ta med 2 og 4 åringene ut på en overnatting ikke så langt fra parkering, men langt nok til at man ikke sitter midt i riksveg 7. Jeg skal nok ta Hardangervidda uansett, og har sett flere steder over vidda at det er parkeringsplasser langs veien. Hadde egentlig tenkt å ta utgangspunkt i en av disse og bare traske avgårde litt, men et tips fra noen som vet om et spesielt hyggelig sted med et fiskevann f.eks hadde vært supert....

Til deg kan jeg anbefale en tur til Olavsbuvatnet.

Se for øvrig dette blogginnlegget: http://bjarnesturblogg.blogspot.no/2017/06/olavsbutvatnet-et-rom-med-utsikt.html

Det var en del is og snø der den 28 juni som man ser på bildene, men det meste er nok smeltet nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.