Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjekkliste/plukk liste i Excel


RElling

Anbefalte innlegg

Etter og ha en utrolig dårlig uvane med og pakke helt feil og for mye til turene jeg er på. Så må man ta grep.  Har satt opp en liste med alt det utstyret jeg har og vekt på de forksjellige tingene.

Og få til det store med og pakke 20kg til en 2 dagers tur. er vel kanskje litt råflott, og skjønner ikke helt for kiloene tar veien. Tenker IKKE og jakte på grammene her, men kun for og ha kontroll. Og lettere vurdere hvilket utstyr man skal ha med for og få en best mulig tur. 

Nå tenker jeg og klikke på alle tingene jeg ønsker og ha med kopier og lim inn i et annet sepperat regne ark. Noen som har en genial løsning her? Nå må jeg kopiere en og en ting av gangen. det letteste er sikkert og ha alt loddrett nedover i 2 kolonner. 

 

Hvordan lager dere sjekkliste/pakkliste av utstyrslista. 

 

Skjermbilde 2017-07-03 kl. 20.06.29.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er over middels glad i planlegging, lister og oversikter + Excel og liker å fikse ting så det passer til meg og mitt bruk. I tillegg pakker jeg jo for 3 stk når vi er på tur hele gjengen. Har derfor laget meg en oversikt som en tabell i Excel, der jeg legger inn alt jeg har av ting som kan tenkes å tas med og vekt, så fordeler jeg antall der etter som hvem som skal ha med og om det skal pakkes eller bæres på (kolonnene for ungene er tatt vekk i oversikten under).

pakkeliste.jpg.8b5d2b24b28b84024dfe82ff06853557.jpg

Når jeg er ferdig filtrerer jeg bare vekk de med antall totalt 0 og så har jeg full oversikt over hvor mye som skal pakkes med + vekt og så er det bare å pakke i vei. Lagde pivot ut av det også noen ganger, men det var det ingen nytte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ArveS skrev:

Fra en Excelnerd til (tydeligvis) en annen: Det har jeg vanskelig for å tro ;-)

 

Haha, jeg pivoterer det aller meste jeg kommer over, men totaltraden jeg har nederst i tabellen ga meg samme nytta og mindre jobb. Er mest totaltvekta som er interessant for meg, ikke hvor mye vekt pr gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.