Gå til innhold
  • Bli medlem

22 Mag til toppjakt?!


Villmannen

Anbefalte innlegg

Stemmer det at 'Brno ZMK452 Lux 22 Mag' kan brukes på storfugl jakt? :?

Har lest det men vet ikke om jeg tør satse på det, har jeg loven på riktig side hvis jeg skaffer den og bruker den til toppjakt?

Kom med tips, skriv utfyllende hvis du har egne erfaringer! :-)

Takk på forhånd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Har ikke erfaring med .22mag til jakt, men vil ikke anbefale den. Blir fort litt fislete når holdene blir lange. Skal du bruke .22 er .22Hornet etter min mening et absolutt minimum. Ellers kan faktisk de fleste kaliber beregnet for storviltjakt godt brukes til fugljakt, det er bare snakk om kulevalg. Bakdelen er selvfølgelig at de har lengre rekkevidde, men sikker bakgrunn er jo et must uansett :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest å jakte fjellryper med salong, men d hadde jo vært skøy å prøvd den på tiur åsså :wink: ?

derfor tenkte jeg at 22 mag kunne funke bedre, må jo ta forbehold om pris på våpen og pris per smell også. så derfor ikke større våpen :)

Men da lar jeg heller være å prøve den på større fugler, hagla får den jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.