Gå til innhold
Det er 414 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er gravid i uke 37, og formen er endelig tilbake (så godt som mulig). Min mann og jeg har derfor lyst til å reise på en siste overnatting i telt før vi blir 3.

Vi holder til i Bergen, så kunne tenkt noe i nærheten, men vi har bil så vi kan bevege oss. Turen kan ikke være krevende, og det bør ikke være langt å gå før vi kan sette opp teltet. 

Noen som har gode forslag til hvor vi kan gå, og som evt. har andre tips når jeg er gravid?

Hilsen ei som savner tur- og teltlivet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hausdalen er fint. Kjør mot Os og etter dere passerer 70-sonen ved kalandsvannet ta til venstre. Kjør til enden av veien, parker ved bommen. Følg veien opp og kryss elven et sted. Mange fine teltplasser. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar dere til Askøy så kan dere kjøre helt til snuplassen på Herdla, så kan dere gå ut til Paddehola som er helt på nordspissen. Det er grusvei og helt flatt ut dit, distansen er vel et sted mellom 2 og 3km. Det er en strand med gress som er supert å slå opp teltet på, utsikten er over Øygarden og til Fedje. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 414 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Joar000
      Noen som vet om noen fine fjelltopper på Mosknesøya i Lofoten der det er fint å ligge i telt på toppen eller nærme toppen?😊 Ikke alt for vanskelig topp, men med fin utsikt. ⛰
    • Av xoxojallagirl
      Hei! Jeg og kjæresten prøvde oss på å telte på Samsjøen i går, men det kom utrolig mange store dyr som kom nærmere og nærmere, og jeg var sikker på at de skulle angripe! Er, som dere kanskje da forstår, livredd for store hjorter og elger og slike som ikke stikker av når det er folk i nærheten. Derfor lurte jeg på om dere hadde noen tips til plasser å telte i Trondheims-område som ikke har så masse dyr vandrende rundt? Og da spesielt store hjorter og elger osv. Trenger ingen tips til hva man skal gjøre i slike tilfeller da det ikke hjelper på skrekken, haha. Jeg vil veldig gjerne telte så håper dere har noen fine plasser å anbefale :) Takk på forhånd!!
    • Av RaggaK
      Eg skal på ein kort tur (ei overnatting) med vener som ikkje er turvante.
      Me tenkjer å gå frå Dale (utanfor Sandnes) og opp mot Lifjellet.
      Er det nokon som veit om det er greit å slå opp telt der? Usikker på kva som kan vera ein god teltplass i området. Treng ikkje å vera nærme toppen. Kan vera nær Dalevatn.
      Kjem berre til å vera der ei natt. Treng tilgong til vatn,  så vil ikkje vera for langt frå anten eit av vatna eller ei elv.
    • Av NattUgle
      Hei 
      Skikkelig nybegynner her. Aldri sovet ute på fjellet før og skal ikke gå så langt

Jeg trenger et telt som er LETT å bære for sekken. 2 personer kanskje om jeg får en eller ei med der ute, uansett alenetur
      Skal sove på Hardangervidda på sommerstid
      Noen kjøpsanbefalinger, tips råd, erfaringer ute, kjøpshjelp?

Gjerne produkt linker tips råd

• Av Are Mehus
      Hei, dere. Har nettopp kjøpt et marmot fortress 3p telt. Enkelt å sette opp, men barduner og strammere er ikke montert i fra fabrikk. Strammere ligger i en pose, det samme gjør bardunene. Spørsmålet er: Hvilken knute bruker man for å feste bardunene på teltet, og hvordan monterer man strammere på de? Banalt spørsmål tenker dere, men har da ikke gjort dette før. Ting har kommert ferdig montert tidligere, og det er år siden 😬😳. Håper på noen tilbakemeldinger her som gjør til at jeg får montert teltet 100% da jeg skal på tur i morgen 🤠
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.