Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken packraft?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å investere i packraft i sommer/høst og har i utgangspunktet sett på Denali Llama. Jeg er rett over 180 cm høy og packraften vil bli brukt i alt fra stille vann, via sjø og vestlandsskjærgård til litt livlige elver. Jeg har ikke de store planene om å legge ut de største strykene, men elv med litt fart i ser gøy ut. Kommer til å ha med noe bagasje på de lengre turene, men aldri mer enn en 80 liters fjellsekk. Har noen erfaringer med de ulike modellene og kan komme med tips? Vurderer også å bestille fra Sverige.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 183 og prøvde Denali på Camp Villmark. Synes den ble litt tight så jeg kjøpte mule og er veldig glad for den ekstra plassen. Nå kan jeg sitte med fjellstøvlene på og har fortsatt litt ekstra plass til bena.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 184cm høy og gikk for en Denali lama. Er veldig fornøyd med valget. Har en ørliten knekk i beina når jeg sitter i den, noe jeg synes er behagelig samt at jeg innbiller meg at jeg får noe mer kraft i padlingen når jeg har noe som holder fast bena. Dette er kanskje mer relevant ved aktiv elvepadling.

Kjøpte også min fra Sverige. Passet bra da jeg skulle en tur til Stockholm, og fint å prøvesitte de forskjellige før jeg handlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Har også sett litt på Kokopelli Nirvana. Den virker å være ok på flatt vann, men noe bedre i elver/stryk. Er dette packrafter av samme høye kvalitet som Denali Lama etc? Litt ukjent merke for meg, men det jeg har lest og sett av de har vært positivt.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 196cm lang. Vurderte Denali med extension (dette var året før Mule kom). Denali var tight fit... heldigvis kom Mule og beina mine kan strekkes helt fram. På generelt basis vil jeg foreslå at om du er under ca 184cm så er Denali det rette valget (er beina lengre enn en "standard" 184cm kropp så blir vurderingen Mule). Er et personlig valg når det gjelder komfort, men prøvesitting gjerne side om side er en kjempegode idé. Men du blir uansett ikke skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøpe to packrafter, en Kokopelli Nirvana og en MRS Ponto. Driver litt med utleie av høyfjellshytter så tenker det også kan være et fint tilbud til enkelte av våre gjester. Ser at de er ankommet i posten i dag så da blir det testing i Ryfylke-skjærgården i ettermiddag. :) Om noen har gode tips til steder å padle i nærheten av Stavanger/Haugalandet/Etnefjella/Seljestad/Røldal så tar jeg gjerne i mot tips. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Det er jo flere rimeligere merker som påstås at de er like god kvalitet som de dyre, bare med mindre kjent navn. Noen som har rimelig packraft å anbefale, med god kvalitet? Ikke mye å finne brukt heller. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
6 timer siden, ruskerev skrev:

noen med erfaring fra båtene fra kipara??

 

Det er vel bare travellight båtene, men med ett annet navn. Søk på forumet her, så ser du vi gjorde ett gruppekjøp på de båtene. De er av god kvalitet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde også et felleskjøp av Travellight båtene. Fikk de i går faktisk... Handlet direkte fra Kina. Shipping tok to dager :) 

Har derfor ikke fått testet de enda, men kvaliteten skal være bra. Materialet kjennes også svært solid ut...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
1 time siden, svingen skrev:

@Bjørja er egetlig bare og sette seg på gulvet og måle hvor mye plass du har lyst til og ha inne i båten,står lengden her https://kipara.no/produkt/kipara-travel-light-250-cm/ alså invendig mål.vil tro du bør ha 250 men er jo litt hva du føler selv :)

Ta høyde for skosåler og, om ønskelig, mulighet til å vifte med tærne også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.