Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen X-Trem Camp vs Lofoten X-Trem Camp


sagoskog

Anbefalte innlegg

Är det någon som testat Lofoten X-Trem Camp och kan beskriva den upplevda skillnaden mellan det tältet och Fjellheimen X-Trem Camp?

Lofotens stånglängder är 1st på 330cm och 2st på 270cm medan Fjellheimen har en stång på 330cm och 2 stångar på 285cm. På specifikationerna ser Lofoten ut att vara 5cm lägre i innertältets takhöjd vid mittersta pinnen; 105cm istället för Fjellheimens 110cm – hur mycket gör det för hela innertältets rymdkänsla?

Tälten väger lika mycket inkls pinnar; 4,46 kg för ett trepersonerstält, men de har lite olika ventilationslösningar där jag attraheras av Lofotens möjlighet till hel rullöppning av absiden. Någon som testat de båda tälten på vintern och kan beskriva skillnaderna i ventilationsöppningarna?

Nyfiken på andras tankar innan ett eventuellt köp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Lofoten og Fjellheimen skrår nedover og spør du meg er det egentlig det som har mest å si på romfølelsen eller ikke. Lofoten er 80cm høyt ved den lave stanga og det er veldig lavt.

Ellers er jeg veldig enig i det med å kunne åpne opp hele innerteltet i Lofoten. Jeg kjøpte nettopp dette selv for vinterbruk (Pro, 4-mannsversjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.