Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi Briksdal, ny fjellstøvel:)


ViktorS

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte disse skoene rett før sommerferien. Jeg er veldig fornøyd med dem, og jeg har ikke hatt noen tegn til gnagsår siden jeg har begynt å bruke dem. Det er lett å justere hvor stram du ønsker dem, og den ekstra løkken gjør at hælen sitter ekstra godt hvis du trenger det. Selv har jeg variert med å bruke den eller ikke, og har funnet ut at jeg normalt syns det er best uten, da det kan stramme litt mye med den. Skoene er brukt ca. 10 ganger til nå, både på kortere turer på 2-3 timer, og dagsturer på opptil 10 timer, og flere dager på rad uten at føttene var vonde. Jeg har primært brukt dem i bratt terreng med lett sekk, både på fin tursti, steinete terreng og utenom sti i lavt gress og høye bregner.

I forhold til Crispi Skarven og Alfa Walk King virker de smalere, ihvertfall da jeg prøvde dem i butikken. Både Skarven og Walk King fikk jeg ikke strammet slik at hælen ikke glapp. Så hvis du har smale føtter er de definitivt verdt å prøve. Jeg har ikke fått prøvd dem mye i flatt terreng, eller med tyngre oppakning, så vet ikke hvordan de håndterer det. 

Hvis du trenger sko i bratt og/eller steinete terreng kan jeg godt anbefale denne skoen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Crispi nok en gang slår til med en real fjellstøvel, dette vil jeg si de folka der kan. Snøreløsningen er noe jeg ofte ser etter når det kommer til en slik sko - som gir mange ekstrapoeng når det kommer til bruksområde (høyfjell), men det står fint lite om bruk av cramps på de skoene? Det er litt dårlig om det er tilfellet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda! 9 Dager i Femundsmaka utenfor sti og jeg er forelsket! Krysset til og med Røa med disse uten å bli særlig bløt. Bare knytte godt igjen og satset på det beste. Fantastisk gode å gå i, veldig bra støtte i ankelen og puster godt. (Varme føtter.) Terningkast 6!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tshansen skrev:

Hvordan er disse i størrelse? Sliter med at Crispi er små i størrelse i forhold til Alfa 

 

Jeg bruker 43.5 - 44 til vanlig. Valgte 44 i disse. Har da plass til nesten en finger bak helen med tynn, vanlig sokk. Brukte smartwool på tur nå uten problemer. Det fantastiske med denne skoen er at det er snøring helt på tuppen av skoen, dvs at du kan regulere mye bare med å snøre uten at det blir for stramt i ankelen eller over vrista. Prøvde 45 også, men det ble for stort. Så min erfaring er at de er nokså tro til sin størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vurderer å kjøpe disse. Men har tidligere opplevd at Crispi Skarven i str 43 blir en smuuuuule for stor, mens str 42 blir en smuuuule for liten. Noen som kan si noe om størrelsene på disse sammenlignet med Skarven, større, mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.