Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans gaiter zipper dermizax - gamasjer


gull

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt disse i størrelse small, men er litt usikker på om de faktisk ble litt store til meg? Jeg syns de er veldig vide nederst. Jeg bruker Alfa walking queen str 38, og ønsker at de skal beskytte mot at blant annet bena blir våte når det regner eller elva er litt høy. Har dere erfaringer om hvor stramt de bør sitte, hvor store de bør være?

Endret av gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Hvis du vasser uti over støvleskaftet tror jeg du blir våt uansett. Med mindre du teiper god fast kanskje? Tror ikke den delen nede ved skoen er vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mareng skrev:

Hvis du vasser uti over støvleskaftet tror jeg du blir våt uansett. Med mindre du teiper god fast kanskje? Tror ikke den delen nede ved skoen er vanntett.

Sant det, men de burde jo holde ut noe vann syns jeg :) hvis ikke forsvinner mye av grunnlaget for å kjøpe de for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kjell Iver skrev:

Dette er vanntette og gode gamasjer som jeg har benyttet mye. 3 lags Dermizax. 

Husk at du skal ha strikken helt rundt foten nede og over gamasjen oppe og klemme den ned. Det kan lønne seg å ha med reserve strikk/hemper..

Jeg har hørt veldig mye bra om de, bortsett fra strikken da, men som du sier så kan man jo ta med reserve 😊  Vet du om garasjene skal være litt store nederst ved foten? Går dette fint så lenge strikken blir festet over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, gull skrev:

Jeg har hørt veldig mye bra om de, bortsett fra strikken da, men som du sier så kan man jo ta med reserve 1f60a.png  Vet du om garasjene skal være litt store nederst ved foten? Går dette fint så lenge strikken blir festet over? 

Du drar jo også hempen frem og stremmer nede over skoreima nede, før du legger strikken over, så det burde ikke være et problem. Small er vel uansett det minste de har og burde passe med 38. Du må nesten bare studere mer på det, men jeg opplever at når jeg vader, selv om det er over skoen, så klemmes gamasjen mot skoen under vading. Jeg har i hvertfall erfart at disse gamasjene med 3 lags dermizax og forsterkning har fungert godt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser jeg på det :) Fikk liksom ikke prøvd de skikkelig, siden jeg ikke får byttet de om jeg tar av lappen (festet nederst på begge gamasjene) Det blir nok greit. takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.