Gå til innhold
  • Bli medlem

Logistikk i Lomsdal-Visten


virrma

Anbefalte innlegg

Vi skal på to-ukerstur i Lomsdal Visten i sommer. Planen er å gå fra Mosjøen til Gåsvatnet. Jeg kjører bil og parkerer enten i Mosjøen og tar buss tilbake dit etter at turen er slutt eller parkerer ved Gåsvatnet og tar buss til starten. 

De praktiske spørsmålene er: 

Hva heter bussholdeplassen som er nærmest Gåsvatnet?

Hvordan er parkeringsmulighetene ved den bussholdeplassen nærmest Gåsvatnet og ved Tverådal (som jeg tror er beste startstedet)? Jeg har kajakker på taket, så vil gjerne ikke stå litt skjermet. 

Og til slutt: er det noen som vet noe om snø-situasjonen der oppe nå? Er bare noen uker til vi drar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville parkert bilen ved Tverråga (det er vel der du mener du vil starte). Følg skiltene til "Skytebane".. Der står den ganske greit tror jeg. Ville heller parkert der enn ved Tosenvegen. Når du kommer tilbake til Mosjøen tar du drosje eller går de kilometrene opp dit.

Det er ingen stopp mellom Tosenkrysset og Brenna, men dette har egentlig aldri vært noe problem. De stopper på signal - eller det har de i hvertfall alltid gjort frem til nå! Mulig du burde ringe og spørre... http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/23-703.htm#2 (passerer der i 15 tiden og i 18 tiden tilbake til Mosjøen)

Når det gjelder snøforhold så kan jeg ikke annet enn å si at det i år er mye snø..Capture.JPG Dette er på sørvestsiden av Breivasstinden tatt fra Lomsdalen den 18/6 - og det er mer snø på østsiden der dere skal gå..

Hvis jeg var deg så ville jeg svippet bortom gåsvatnet når du passerer og sjekket snøforholdene der (altså størrelse på elva som kommer ut ved Tosenveien), for denne elva må dere uansett vade,,, Tror jeg...

Om det er mye snø så legg ruten via Lomsdalen og til Tosbotnet i stedet - det er i hvertfall et alternativ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, virrma skrev:

Takk! Fantastisk med oppdatert og veldig konkret informasjon. 

Jeg får satse på massiv snøsmelting de neste to ukene og lite vann i elvene når vi kommer, og så får vi se etter alternativene hvis vi må. :) Gleder oss veldig! 

Det tror jeg nok går bra. Det er mange alternativer.

Det er ellers en åpen gamme i Sørvassdalen - og ved Krongelvatnet - om du går via Bønå...

Om dere får trasig vær/tåke oppe i Vistenfjellene (kronglete terreng der) så kan det være et alternativ å gå ned til Bønå - og få skyss over fjorden og deretter gå Laksmarka over til Lomsdalen og videre ut, det er knallfin rute om været er ymse... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.