Gå til innhold
  • Bli medlem

Rens av camelbakpose, slange og munnstykke


MariaJ

Anbefalte innlegg

Hei! 

Min camelbak er vist blitt lagt i en bide som er brukt til å vaske underliv(!!)...... Kjenner jeg får litt panikk, og lurer hvordan jeg kan få renset denne på best mulig måte... Koke? Vurderte nesten å kjøpe ny.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @MariaJ og velkommen til Fjellforum.

Det var da et pussig sted å oppbevare en camelbak... Ble innside av slange og camelbak dynket/fylt i bidèet?
Uansett, klor tar hånd om bakterier. Fyll camelbak'n med vann, ha oppi 1 ml. klorin pr. liter vann. La løsningen være i camelbak i en times tid. Skyll godt med varmt vann for å fjerne klorsmak. 
En oppløsning på 1 ml. klor pr. liter vann kan fint drikkes, men vannet vil ha en liten bismak av, ja, klor, men er ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget til @martin.m om bruk av klor. Store doser ordner det meste og skal IKKE drikkes,  mens små doser desinfiserer/renser og kan drikkes. Her er nok det psykiske av større betydning. Rens den og prøv å glemme hvor den har vært😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min sønn gikk i barneskolen så gjorde klassen et biologieksperiment. De skulle lete etter bakterier. Det ble tatt prøver fra forskjellige steder og så ble prøvene dyrket for å se hva de hadde funnet.

Stedet hvor de fant flest "sinte" bakterier var på svampen som læreren brukte å vaske av tavla med, men der de fant minst bakterier var faktisk i toalettet.

Det er nok tanken på - og fantasien som er det største problemet. Da jeg var i militæret hadde vi slike bideer til å vaske beina i og jeg tror ikke at det var så mange som tenkte på noe annet der og da. (Ja forresten, du kan jo aldri vite.)

Jeg har et hus som er bygget i 1979 og som har 3 bad. På to av disse er det installert bidé. Disse brukes stort sett aldri til annet enn, en sjelden gang, f.eks. å legge ting i bløt som er ekstra skittent og som skal videre til vaskemaskinen.

Jeg tror ikke du trenger å bry deg om hvor camelbaken din har blitt vasket. Er den ren så er den ren. Men som nevnt tidligere, litt klor gjør ofte underverker.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.