Gå til innhold
  • Bli medlem

Lofoten i juni


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst
1 time siden, Sovjetunionen skrev:

(jeg tror ikke teltet er helt tett i toppen heller). Får sende det inn og se hva de sier, men det frister lite til gjentakelse. Spørs om ikke exped orion blir neste telt her i gården 

Trist at det ble slik! Fikk du sømmen på toppen på rett side av den tverrgående buen? I motsatt fall spriker den innbydende til regndråpene.

Edit: Jeg tror teltet er konstruert slik at det ikke skal være nødvendig å passe på det. Fikk bare beskjed om det på XXL når jeg så på et oppslått Reinsfjell SL

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med bakgrunn fra konstruksjonsteknikk, så er jeg betydelig mer bekymret over stenger som ikke flekser ved belastning enn de som flekser. Nå har jeg ikke reinsfjell 3, men 2SL og kjenner meg ikke igjen i dine erfaringer. Nå har jeg riktignok ikke veldig mange netter i det, så skal ikke komme å påstå verken det ene ellet det andre. Men kan ikke skjønne annet enn at det må ha vært noe feil med teltet ditt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk gleden av å se reinsfjell sl2 vs soulo i liten kuling på vidda for et par dager siden (tipper det lå rundt 12-13ms) og det er jo ingen tvil om at det er stor forskjell på hvordan teltene oppfører seg. Reinsfjell beveger seg veldig mye og stengene bøyer seg lett. Souloen stod ganske vindutsatt (jeg driter i det, den står uansett) og fikk et par skikkelige kuler der jeg fikk problemer med å puste (usikker på hvor mye vind det vil si at det er, men det røska godt) og den rikker seg ikke en tomme selv om vinden kommer inn fra siden. Reinsfjell står jo også (den stod mer inni krattet), men oppfører seg annerledes. Reinsfjell sl2 stod imidlertid _mye_ bedre enn sl3. 

Helsport sier også at stengene beveger seg mye i vind og ba meg kjøpe footprint for å bøte på kondensen. 

Jeg selger mitt sl 3 med splitter nytt innertelt, ubrukte plugger og en teltduk som en teltelskende nerd har brukt på en tur, gi lyd om noen vil kjøpe! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

For de som følger Bodildall på insta, anbefales det å se storyen hennes før den forsvinner. Her ser du vind på Reinsfjell SL 2 i Lofoten. Det blåste 💨bort etter det var pakket ned, så litt vind var det nok. 

Forøvrig ei som er fin å følge med på, utrolig aktiv på nettet. Mye fine innlegg. 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.