Gå til innhold
  • Bli medlem

Leige kano


Anbefalte innlegg

Hei. 
Eg planlegger å kanskje ta med to stykker på kanotur i sommar. Det må være ein plass er ein kan padle langs land og finne ein fin plass der vi kan telte. Siden eg ikkje har kano (eller mulighet til å ha med kano på bil) leiter eg etter ein plass der ein kan leige ein kano som ligg klar ved eit vatn eller anna eigna plass. Ønsker helst å finne ein plass på vestlandet (nord for Bergen), men tar også mot forslag til andre plassar.
Håper at det er nokon her som kan hjelpe meg med dette, då eg denne gangen ikkje har klart å få noko særlig hjelp av min ellers så gode venn Google ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
  • 1 måned senere...

Langt fa Vestlandet dette også, men her har vi vært på tur før;

http://www.roningen.no/meny_1_2_00.asp

 

Kanoene lå helt i vannkanten da vi ankom, parkering 30m unna. Det er noen fine sandstrender i området, samt at hvis dere camper på Isterens østlige bredder er det en relativt kort gåtur over til Femunden. Det er en fabelaktig utsikt fra en topp der som heter Nordre Bjørnberget. Det store bildet på min profil er tatt fra den høyden. Bildet er tatt sørover med Femunden på venstre og Isteren til høyre. Campingen tok også imot søppelet vårt da turen var over, god service :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Oggevann? Kanskje litt langt fra Bergen, men hvis du synes det er for langt å sykle så kan du f.eks. ta syklene på bilen eller du kan ta den lengste veien, Bergensbanen til Oslo og så Sørlandsbanen til Rydland, i Birkenes kommune. Ikke akkurat det fineste området for en sykkeltur, mye skog, men et greit område for kanotur, spesielt med barn.

https://artikkel.ut.no/artikkel/1.7203380/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.