Gå til innhold
  • Bli medlem

Trondsbu - Sandhaug - Knutsbu - Byen - Trondsbu


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Min datter skal på telttur med en dvergdachs. Den er utholden, bruker potesokker, men takler ikke vierkratt godt. Med potesokker går det nok, men er ute etter en rute som kan passe for dachsen. Planen er å gå fra Trondsbu til Sandhaug første dagen, deretter gå til Knutsbu retning Rauhelleren den andre dagen. Andre natt blir vel ved Knutsbu. Tredje og siste dagen blir å følge traktorslepa til Byen og videre til Trondsbu.

Er det noen som vet om traktorslepa er godt synlig og fremkommelig? De tar med kart og kompass, men ikke drevne. Ev forslag til andre ruter.

InkedInkedBilde1_LI.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Trondsbu til Sandhaug er det også MEGET tydelige traktorslep. Hvis en følger disse slavisk (over der det står Eriksbudalen og Trondavad på kartet), er det traktorslep hele veien, ikke en vierkvast. Dersom en følger turistforeningen sin merkede løype er det selvsagt trangere noen steder, men ikke verre enn at det går helt, helt fint. Ruta fra Sandhaug har jeg ikke gått, men tror neppe det er verre her. Fra Knutsbu til Byen er det fint å gå - og fra Byen til Trondsbu er det rene motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Takker :) Jeg har ikke gått Trondsbu - Sandhaug, men Sandhaug - Rauhelleren og motsatt. Flott fremkommelighet for liten hund. Ser av kartet at slepa går der. Tenkte at området er passende for dem. Det blir en av mine døtre, venninne og beilere. Jeg får nok ikke være med :( Jeg synes området virker spennende med tanke på fiske (masse vann). Sandhaug og Nordmannslågen må jeg bare oppsøke igjen, også vanna mellom turstien og Tinnhylen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Området er flatt (og litt kjedelig etter min mening) og lettgått. En ypperlig "starttur" hvis man ikke er så fjellvant.

Fisket er greit nok, men ville nok gått sørover fra Sandhaug om fisket var hovedfokus...Vanna i Kleivhovdområdet kan gi fine fangster, men det kan gå langt mellom napp her. I alle fall i de vanna med den største fisken ;-) I Vestre Bakkatjørn får man en og annen pen fisk i garn. Noen har hatt hellet med seg i Brutjønnan. Selve Tinnhylen er grunn og fæl å fiske i, men finner man dyprennene er det muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

De skal bare fiske litt. Det er mer en fjelltur på hundens premisser, derfor unngå vierkratt.

Jeg har tidligere gått fra Imingfjell mot Luftsjå med min datter og dachsen. Når vi hadde igjen 4 km oppdaget vi at den blødde litt under potene. Vi valgte da å snu og ta korteste vei ned til veien. I tillegg til full oppakning for telttur, bar jeg hunden 7-8 km i et transportabelt bur. Det ble mange kilometer den dagen. Hva gjør man ikke for hunden. Vi traff noen på en hytte som kjørte oss til vår bil. Jeg sendte dem to flasker vin som takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.