Gå til innhold
FInn Hjalmar

Combicamp i Rondane

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi planlegger en tur med combi camp til Rondane eller fjellområdet rundt Er det noen som har noe tips til hvor vi evt. kan parkere og sette opp combicampen? Vi vil helst unngår campingplasser. Liker å campe for oss selv

mvh

Finn Hjalmar Pedersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av MortenL
      Planlegger å gå en rundtur i Rondane med 13- og 15-åringen. Gjerne fra nordsiden, med tre til fem overnattinger i turisthytter. Anbefalinger?
      (Ja da, de er begge svært fjellvante, vi har gode klær og godt utstyr, og vi følger fjellvettreglene! )
    • Av Irene Karin Nystuen
      Har tenkt meg på topptur til Storsmeden i Rondane ved første finværsdag. Må gå alene, og håper derfor på tips siden jeg har hørt/lest at det er klyving og noen parti der veivalget er viktig. Ikke alltid så mye folk på den sida av Ula, så jeg må stole på meg selv og det jeg får av tips og veivalg på forhånd😬
    • Av tshansen
      Jeg har sett litt på campingstol...

Først og fremst til å kunne ha med på motorsykkeltur, men pakker den "lett" nok, er det ikke utenkelig at den blir med på et par fjellturer også. Greit å sitte komfortabelt når man skal lage mat etter å ha slått opp camp. 
      Har kikket litt på Helinox, som er veldig annerkjent og får mye gode reviews. Prisen er deretter 

Jeg ser at ledena.no har "samme" stolen til halve prisen. Bortsett fra fargen så ser dette ut som en identisk kopi. Er det noen her som har erfaring med lignende? 

• Av martin.m
      Nå tenkes det i baner at DNT muligens skal få adgang til å busse folk inn distansen Spranget og inn til Rondvassbu.
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Nasjonalparkstyret henviser til Snøhetta på Dovre hvor denne type persontransport ble etablert for noen år siden etter at "hytta" der inne ble oppgradert. Det synes dermed, etter min mening, at det har blitt skapt en presedens.
      Jeg kjente jeg umiddelbart ble opprørt, ja nesten litt sint, da jeg leste dette i morges. Dette er jo en nasjonalpark, sågar Norges eldste sådanne, og nå skal det altså vurderes å tillate busser innenfor nasjonalparkgrensen? Virkelig? 
      Det henvises til at dette "tiltaket" er tenkt for å beskytte villreinstammen som finnes i Rondane. Dette begrunnes i at reinens naturlige frykt for mennesker blir mindre trigget dersom vi sitter inne i en buss. Hva vil dette på sikt ha å si for oss som ikke sykler eller vandrer inn mot Rondvassbu på veien og videre inn. Kan det på sikt bli restriksjoner for oss? Vi som ønsker å benytte stiene eller tenker sporløs ferdsel. Jeg vet jeg nok kanskje strekker strikken litt langt her, men så er det dette med at en liten å og så videre...
      Hva tenker Fjellforumfolket?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive