Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye til to barn


Phaser

Anbefalte innlegg

Hei. Turlaget vårt har fått litt penger til hengekøyer.  Vi trenger hengekøye med myggnett og tarp. Samt det hadde vært knall om det var plass til to barn på opp til 12år.  Som komplett pakke har jeg bare funnet hennessy  Safari deluxe som det er plass til to i?    Er det andre forslag der ute? Helst som er mulig å få kjøpt i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter litt lesing på nettet så ser jeg at det jevnt over frarådes to i hengekøye og det er vell lett å se hvorfor :)  Takk for svar.    Men finnes det greie alternativer til Hennesey hengekøyene som kan fåes tak i her på berget.   Jeg liker godt at myggnettet er fastsydd og har glidelås for å komme inn.  Det er enkelt for de fleste barn å bruke og er helt tett for innsekter.   Tarpen på hennessy hengekøyene er ikke noe for stor men gjør jobben sin.  Det er også ett poeng for ett turlag at det er forholdsvis enkelt å sette opp da det er flere involvert og ikke nødvendigvis de samme hver gang.     Det er ikke noe ulempe om de kan brukes av voksne også.   Altså hvilke alternativer finnes det som kan fåes kjøpt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DD Hammock er en enkel og solid sak. Litt smal for voksne -  Vanskelig å ligge på diagonalen, men passer fint til barn. Bonus er at den er lett å bruke med liggeunderlag oppi.

http://draut.no/dd-frontline-hammock

Ellers så er er Hennesy enklere i oppsett enn DD frontline og liten tarp følger med. DD er litt mer knotete fordi myggnettet på DD krever eget oppheng. Der HH har invendig snor (ridgeline) som løfter opp myggnettet. DD er ikke designet for å ha ridgeline.

Av DD og HH ville jeg valgt HH. Med glidelås, ikke bunnåpning.

 

Det er dyrere alternativ også. Norske Amok er glimrende, men kostbare og krever oppblåsbart underlag. Exped produserer også hengekøyer, de har jeg lite kjennskap til, med de er også kostbare.

Feltreir bruker ENO hengekøyer, som er lik Ticket to the moon. Enkle hengekøyer uten myggnett. Det finnes myggnett til å tre utenpå slike hengekøyer, men er mer mikkmakk og egentlig lite barnevennlig.

Endret av Gemajohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de (ytterst få) fabrikatene som er tilgjengelig "over disk" i Norge så er det svjv bare Hennessy som har myggnett med glidelås. Hvis du bestiller fra statene så er det flere alternativer.

Og, som nevnt, å sove to personer i en køye er for masochister. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Humbug skrev:

Av de (ytterst få) fabrikatene som er tilgjengelig "over disk" i Norge så er det svjv bare Hennessy som har myggnett med glidelås. Hvis du bestiller fra statene så er det flere alternativer.

Over fysisk disk, så har du nok rett, men det finnes jo litt forskjellig tilgjengelig i norske nettbutikker. Fjellsport for eksempel leverer jo som regel meget raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbutikk er ikke noe problem. Kan vell hende det hadde vært mulig å få til å handle i utlandet også men greit med minst mulig styr i forhold til fakturering og kjekt med 14 dagers returrett og Norsk reklamasjonsrett også.  Og syns det er greit å støtte Norsk næringsliv når vi handler for tippemidler.  Exped scout så jo ikke dum ut den heller men dyr.   Får se om jeg får med resten av gjengen på å kjøpe Hennessy expedition asym zip køyer. Ev om vi får veldig god pris så kan to av de bli Explorer køya så har vi plass til ett par lengre personer.  Burde få litt god pris siden vi handlet for over 20.000 hos fjellsport for bare litt over ei uke siden :)   Syns ikke jeg finner noe enklere måte å gjøre dette på med handel i Norge.     Vi har alt kjøpt inn to tretelt så da har jo noen som har lyst til  sove i sammen mulighet til å ligge der.    Da blir det snart Hengetur for Barnas turlag på Hadeland også :) 

Endret av Phaser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.