Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordsjørittet


REs

Anbefalte innlegg

I dag ble det populære Nordsjørittet på 91 km avviklet. http://www.sykkelritt.com/nordsjorittet/  Flere tusen syklister tråkket seg fra Eigersund til Sandnes i et perfekt sykkelvær. Jeg har overlatt "stafettpinnen" til min eldste sønn som i år deltok for andre gang og kom i mål akkurat like fornøyd og stiv som i fjor. Jeg lengter veldig etter å delta igjen så kanskje det kan bli en råd neste år. Jeg trenger bare noen flere timer på sykkelsetet så skal det nok gå. - - Eller kanskje jeg like godt skulle la være. I år var det to personer i min aldersgruppe som fikk hjertestans / hjerteinfarkt midt i løpet og ble fløyet til sykehus med helikopter. Siste oppdatering sier fortsatt at tilstanden for begge er ustabil.

Men det er ikke mange som slutter å kjøre bil selv om den i gjennomsnitt dreper nesten et menneske hver dag. Min yngste sønn på 17 har også ytret ønske om å få være med, så da kunne jeg kanskje ta ham med i treningsopplegget og så kan vi begge delta neste år. (Og da klarer jeg kanskje å finne gode nok argumenter for å kjøpe meg en ny sykkel. Jeg har jo bare to fra før.)

148957_440571452681946_546912377_n_Even_more_funnies_XD_28-s460x297-374000.jpg

Endret av REs
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjedelig å lese om disse 2 uheldige deltagerne. Får bare håpe de snart er på beina igjen. Dette er jo noe som kan skje enten en deltar på sånne ting i voksen alder eller ei. Ellers støtter jeg deg i å kjøpe ny sykkel visst argumentet er forsvarlig😀

Selv har jeg funnet et slikt argument som jeg mener er bra nok😬, men mer om dette i tråden "Forberedelse til langtur" som får et nytt innlegg snart. 

Du får snekre sammen et godt treningsopplegg for kommende sesong og legge deg på hjul bak unggutta. Og selv om det ikke resulterer i startnummer til neste år er det alltid gøy å gjøre noe sammen med arvingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
17 timer siden, REs skrev:

I år var det to personer i min aldersgruppe som fikk hjertestans / hjerteinfarkt midt i løpet og ble fløyet til sykehus med helikopter. Siste oppdatering sier fortsatt at tilstanden for begge er ustabil.

148957_440571452681946_546912377_n_Even_more_funnies_XD_28-s460x297-374000.jpg

https://www.nrk.no/rogaland/fikk-hjertestans-under-nordsjorittet-_-tilstanden-er-kritisk-1.13553892 Dessverre gikk det fryktelig galt for dene ene av dem https://www.nrk.no/rogaland/fikk-hjertestans-under-nordsjorittet-_-tilstanden-er-kritisk-1.13553892 Det samme ser man i de store mosjonsløpene i maraton og halvmaraton fra tid til annen.

Sykling og trening er med på å redde mange liv, men for noen få kan det dessverre gå ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk, hadde ikke fått med meg at det gikk såpass galt for den ene av dem. Føler med pårørende og øvrige involverte. Utfall som dette går det ikke å forberede seg for selv om en kan tenke tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.