Gå til innhold
  • Bli medlem

Arvet primus - Primus 210 fra Høvik Verk


HannKatta

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har hatt gleden av en Høvik Verk 210, men her er en ting å huske på:

Den har lange bein, som tåler en trøkk. Min erfaring var dessverre at de tålte en så hard trøkk, at de tog hull i selve parafintanken. Dette klart jeg ikke å reparere. :-(

Siden jeg fikk tak på en ubrukt Høvik verk 210, så kan jeg rapportere litt til: Den leverertes orginal i en stål-eske med farver litt liknende den orginale spritkannen. Denne på bilden oven er lik den jeg fikk i boksen. I bokesen låg det to rensenåler i pappirfuteraler, samt en enkel trykket instruks. Tror (men usikker) at det å låg med en liten tube med noe fett til geite-skinn-pakkingen.

Det fantes en mann på Nittedal som hade et restparti ubrukte Høvik 210, og det var der jeg fikk kjøpt min. Vet ikke om han fortsatt er på Finn.

Ellers, dersom jeg husker riktig fra andre primus-forum: Høvik 210 er tillvirket på lisens. Modellen anses av deler av primus-verlden være 'verdens beste primus', da den har minimalt med rørlige deler, tar lite plass, og har vart med og virket bra på Everest. Den jeg kjøpte virket perfekt fra dag 1, tills den kort tid deretter møte sitt øde :-(:-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Skaaningen said:

Den har lange bein, som tåler en trøkk. Min erfaring var dessverre at de tålte en så hard trøkk, at de tog hull i selve parafintanken. Dette klart jeg ikke å reparere. :-(

Har du forsøkt å gassveise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, r.u.mad skrev:

Har du forsøkt å gassveise?

Nei, kansje kunne prøvd (om jeg tenkt tanken). Hullet blev på innsiden av den bøyle som holder beinet intill tanken. :( Dessverre avlivet jeg det skade dyret ;)

 

Endret av Skaaningen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.