Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til teltsteder i Rondane


Anbefalte innlegg

Annonse

Hehehe.... Er dere optimistiske fiskere så er kanskje Rondane midt i blinken. Jeg hadde ikke store forventninger da jeg var en tur der, men turen i seg selv var fin den. Du finner min tur her. Ikke forvent de største fiskene. Teltplasser er ikke så vanskelig å finne. Alene er dere så og si aldri vil jeg påstå. Rondane er et populært område.

DSC_2764.jpg

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bjarne i at Rondane ikke er førstevalget om fisket er viktig. Det er brukbart med røye i Vulutjønnene. Det er vel omtrent like langt å gå inn dit, som den turen som ble foreslått over. 5-6 timer, vil jeg anslå. Gå fra Vollom, på østsiden. Smårøye i Vulua også. (Noen fine kulper her og der, men regn med å bakse i mye vier..).

Illmanndalen forbinder DNTs to mest besøkte hytter i Rondane; Rondvassbu og Bjørnhollia. I Vuludalen er man litt mer alene, selv om det ligger et par fjellstyrehytter innover der (som kan leies).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss på Fjellforum :-)

Sier meg enig med Lompa og Bjarne. Man drar ikke til Rondane for å få storfisk, ei heller ikke for å være helt alene. I alle fall ikke om man beveger seg innenfor triangelen Rondvassbu - Bjørnhollia - Dørålseter.

Når det er sagt, det finnes noen mindre besøkte steder. Dersom dere parkerer ved Rondetunet, mellom Sollia og Atnbrua, så kan dere vandre opp og inn i Voladalen. Der finnes det flere mindre tjern (Volatjønni) hvor det er mulig å få noe fisk samt at det ikke er alskens folk der.

Hvor lang tid har dere tenkt å være i området? Det vil ha litt å si for hvilke tips man kan gi.

Edit: Her er et bilde fra sist gang jeg var ved Volatjønni.

Hilleberg Niak (2).jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.