Gå til innhold
  • Bli medlem

Stridig 60L Tursekk


Sigvart

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her og lurer på om det er noen som har erfaring med merket "Stridig". Ser på en tursekk fra dem på 60L, men finner ingen anmeldelser. Selger påstår at sekk har en verdi på 1500, men selger den for 500 ubrukt. Har litt problemer med å tro helt på det, så lurer litt på hva slags sekk man får for 500 kroner. Jeg tar også gjerne i mot anbefalinger på alternative anatomiske tursekkerer med sidevesker på. De kan være mellom 60-90 liter til under 2000 kr.  

Takk for svar på forhånd! 

6FDEE07962E4467500DCC85F43AF7D5F_3035307_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milrab.no har en på 40L og en på 90L i samme sjangeren, riktignok 2999,- for den største. Har en eldre versjon av den minste, grei nok sekk, men ikke noe særlig å gå med når vekta pusher 12kg. Ser at bæresystemet er oppgradert på de som er på Milrab.no. Vet ikke noe særlig mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søk på nett gir ingen hjemmeside eller annen info. Selges kun gjennom Finn.no eller Nettauksjon. En finn-annonse jeg fant anga nypris til 898,-  og egenvekt på 2,5 kg. Personlig ville jeg aldri kjøpt sekk uten spor av referanser, JEG må dessuten prøve slikt før kjøp. Det er tross alt sekken som er det produktet, sammen med skoene, som jeg helst ikke vil gjøre bomkjøp på.

Sekk i Str 60 liter ville jeg gått etter Bergans Helium eller Osprey Exos 58. Mange tips om dem her på forumet, og finnes kanskje til bruktpris på Finn til rundt 500,-. Nypris rundt 1100-1200 på 20-25% salg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stridig er vel ''merket'' som netthandelen.no bruker/brukte på turutstyr, hele butikken er billigvarer importert frå ali express osv, og solgt som i auksjonsform. Har kjøpt et par småting derfra før, men sluttet ettersom det meste er anten søppel, eller kopivarer av andre produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en dagstursekk i gave. Den var kjøpt på Europris og hadde tilsynelatende alle de funksjonene som en sekk bør ha, MEN det viste seg at en del av justeringsmulighetene på seletøyet ikke var justeringsmuligheter, men reimer og stropper som bare var sydd på til pynt.

En gang kjøpte jeg noen sykkellykter på finn.no som var veldig billige. Jeg tenkte at det sikkert ikke var så stor forskjell på disse og de som ble solgt på sykkelbutikken, men den gang ei. Det ene batteriet begynte å brenne i lommen til sønnen min og det andre batteriet sluttet å ta lading etter et par måneder. Forsøk på reklamasjon ble bare besvart med en "øredøvende" traushet. Ikke svar verken på mail eller telefon. 

Jeg er av prinsipp alltid skeptisk til slike billigprodukter. Betal heller litt ekstra og få et produkt som du vet er laget av en seriøs aktør og som du kan reklamere på hvis noe er galt.

Det er også viktig at sekken passer, og det vet du vanligvis ikke før du har prøvd den.

Storsekk.jpg

Endret av REs
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.