Gå til innhold
  • Bli medlem

Topp- og telttur på Beitostølen


AndeHalm

Anbefalte innlegg

Jeg og dama har planer om å gå litt i fjellet i områdene i nærheten av Beitostølen i uke 29/30. Vi har litt ulike preferanser. Hun ønsker en topptur, mens jeg i større grad ønsker noen dager i telt. 

Vi har tilgang på bil, samt en hytte ca. 5 km sør for Olevatnet. Tanken min er derfor å først ta en tur på en av de nærmeste toppene, hvor jeg særlig har sett på Bitihorn og Mugnetind. Er det noen som har noen preferanser eller andre tips ang dette? 
Videre er som sagt planen å ta et par døgn i telt, hvor jeg lurer på om det er noen som har noen gode turtips hva gjelder områder. Er særlig på jakt etter et område med noen fine fiskevann, samt gode teltmuligheter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Bitihorn og Mugnetind er to overkommelige dagsturer (bomvei inn til Mugnetind), flott og tilnærmet lik utsikt fra begge topper. Man kan jo selvfølgelig kombinere topptur og vandring. Det er fint å følge Bygdin frem til Eidsbugarden og over til Gjende. Her er det masse muligheter for vandring med topptur. Legg merke til at i gitt tidsperiode er det både Vinjerock (Eidsbugarden) og Trollrock (Beitostølen), så det kan være litt folksomt i fjellet. Alternativt kan dere ta bussen over Valdresflye  til Gjendesheim og gå: Gjendesheim - Glitreheim - Spiterstulen - Gjendebu og avslutte med båten tilbake til Gjendesheim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.