Gå til innhold
  • Bli medlem

RV 70 norr om Sunndalsöra med cykel?


floma

Anbefalte innlegg

Hej alla!

Planerar sommarens cykeltur genom Norge. Läser att gamla RV 70 norr om Sunndalsöra ska vara stängd för all trafik sedan nya Oppdölstrandtunnelen har ersatt gamla vägen med sina tre tunnlar. Verkar inte finnas något bra alternativ annat än att cykla västerut mot Molde.

Någon som säkert vet om det stängda avsnittet går att cykla ändå?

 

Tack!

floma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle rv70 ble sagt å være en av landets farligste veistrekninger. Når du ser på kartet er terrenget veldig bratt og problemet her er nok rasfare. Denne farlige veistrekningen er erstattet av en 7,5 km lang ny tunnel. Jeg har aldri syklet her og er ikke kjent i området, men har lest at tunnelen er forbudt for sykkel. Har også forstått at gamlevegen (med de 3 tunnelene) også er stengt (antagelig pga rasfare). Men det går buss på strekningen og jeg vil tro det er mulig å få med sykkelen på bussen gjennom tunnelen. Men sjekk dette nærmere da jeg ikke er kjent i dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack rayun, det täcker sig med informationen jag läst tidigare. Buss är ett alternativ men skulle gärna cykla om det går, så om någon har förstahandsinformation tar jag den gärna.

F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.