Gå til innhold
  • Bli medlem

Turrapport: Dagens bekledning.


djing0

Anbefalte innlegg

Hei! 

Som tittelen sier, så ønsker jeg å lage en tråd der man ikke beskriver turen sin særlig i detalj, men heller gir en rapport på vær, type tur og hvilke klær man valgte å bruke! Det er interessant å se hvordan forumbrukerne velger å kle seg til gitte turer, og hvor bra man selv føler at det fungerte. Link gjerne innlegget til en turrapport hvis du har skrevet en. Idèen kom til meg når jeg forbannet mitt eget valg av yttertøy på en nylig tur. 😂

Ønsker følgende med i innleggene:
- Vær
- Aktivitet 
- Lengde på tur
- Bekledning
- Hvordan fungerte bekledningen? 
- Er du fornøyd/misfornøyd med dagens valg av klær? 
- Hva kunne du eventuelt valgt istedet? 
- Eventuelt et terningkast

Ps: moderator må gjerne flytte tråden til turrapporter hvis den passer bedre der. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rapport fra tur for to dager siden: 
- 8 grader, duskregn/opphold 
- Vandre/fisketur på ca 8km t/r. 
- Billig turbukse fra MacKinley, bomulls-tskjorte, vanntette gamasjer, tjukk fleecejakke, Bergans Storen skalljakke, lue og hansker.

Ved turstart ble det fleecegenser på. Den ble altfor varm, og ble byttet ut med skalljakke. Skalljakke over t-skjorte ble altfor klamt, og jeg irriterte meg over å ikke ha en lett ulltrøye under, eller en lettere vindjakke. Buksen fungerte utmerket takket være gamasjer og gode sko, det var vått i marka. Alt i alt lite fornøyd med valg av tøy til overkroppen. Skulle tatt en lettere ytterjakke, og hatt ulltrøye underst, og en dunjakke til å ta på under fisket. 

Terningkast 3. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Strålende sol, relativt varmt 15+++ til, betraktelig varmere tilbake i dag
- Gåing til leirplass, ca 1,4mil, samme tilbake
- Klättermüsen Gere 2.0 short, Brynje T-shirt, bomulls t-shirt og endel annet

Buksa er vid og fin, følte meg ikke klam i den  selv om svetten rant. Det store minuset er at det er sydd en kraftig søm der hoftekammen går - mulig det er magebeltet på sekken som klemmer for hardt (sekken passer ikke helt) så mulig jeg kutter bort noe der for å unngå det. Synes nå uansett at det er dårlig design å legge på en søm der med bretting av stoff - ca 2 mm tykk.

Terningkast 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.