Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakke og bukse til paragliding


762mm

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal på 12 dagers paragliderkurs i Hemsedal i slutten av Juni og tenkte fornye garderoben litt, er det noen som har gode forslag?

Var innom Norrøna på Strømmen Storsenter og der ble det foreslått falketind Windstopper hybrid jakke/bukse, har også siklet litt på blå/lyseblå Fjellreven Keb jakke/bukse.

Klærne er også tenkt til bruk på en og annen fisketur/teltur. Ser XXL har tilbud på Bergans Molde jakke til 1499.- men finner null info om denne.

Har sett at det anbefales hetteløs jakke til paragliding så det er kanskje ikke lett å kombinere en alt jeg trenger i en jakke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har null peiling på paraglider-bekledning, men vet at keb buksa og jakka er kanonbra til sitt bruk. Har kun buksa selv, som brukes mye. Merker her at hvis det er mye vind, så blåser det littegranne igjennom i stretch-partiene. men vet at andre har ikke har merket dette.

hetta på keb-jakka er ganske stor, mulig den kan være til bry under aktiviteter.

hva med kanskje en keb-bukse, og en keb eco-shell jakke? Evnt den litt rimeligere og enklere abisko eco-shell ? Da har du ei god, myk og behagelig skalljakke også:) som kan brukes som vindjakke også. Vær ovs på at dette er en trelags skalljakke, og puster deretter som alle andre jakker.

har selv vært fornøyd med keb-buksa og keb ecoshell jakka til alt av fjellturer, fisketurer, småturer, mellomturer, båt-tur osvosv... :) bare synd at min medium-jakke er blitt for trang over rygg-skuldre nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke komme med råd om merke når det gjelder bekledning til paragliding, men det meste av fritidsklær funker. Det du må være klar over er at det kan bli en smule kaldere å sitte høyt oppe i lufta og dingle med beina enn det er når du går på bakken. Dersom du blir hekta på flyging vil du kanskje etter hvert heller kjøpe en dedikert flydress til sommerbruk..  (Ja, jeg har fløyet paraglider i noen år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2017 at 10:43 AM, 762mm said:

Heisann.

Skal på 12 dagers paragliderkurs i Hemsedal i slutten av Juni og tenkte fornye garderoben litt, er det noen som har gode forslag?

Var innom Norrøna på Strømmen Storsenter og der ble det foreslått falketind Windstopper hybrid jakke/bukse, har også siklet litt på blå/lyseblå Fjellreven Keb jakke/bukse.

Klærne er også tenkt til bruk på en og annen fisketur/teltur. Ser XXL har tilbud på Bergans Molde jakke til 1499.- men finner null info om denne.

Har sett at det anbefales hetteløs jakke til paragliding så det er kanskje ikke lett å kombinere en alt jeg trenger i en jakke.

 

Alltså, använd inte kläder du är rädd om på paragliderkurs. Jag flyger i billiga regnställsbyxor (som jag sytt i fulllängds glidelås) och antingen en billig primaloftjacka eller vindjacka (köpt på Birk, en cykeljacka egentligen. Kostade väl 299 eller något sådant).
Jag har ca 800 starter och landningar och det händer att jag faller omkull på landningar ändå. Det kommer du också att göra, det är helt normalt och inte något farligt. Men man blir smutsig och typ softshell kläder går inte att få rena efter en hård landning.  
Skall du ha kläder till vanliga fiske- och fjellturer, köp sådana. Kläder till PG: Köp billiga byxor (burkar gå att få regnset för några 100-lappar) och en vindjacka (t.ex. Birk cykeljacka) att dra över din vanliga jacka precis före start. Jobbarbyxor från Biltema eller Jula är också bra när man gör en dålig landning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar, hadde ikke helt tenkt på all tryninga , da blir det å benytte min gode gamle Luundhags Traverse bukse og en billig Bergans jakke.

Så får jeg heller pynte meg med Keb når det er turgåing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.