Gå til innhold
  • Bli medlem

Nortik Trekraft


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett Monsen, Monsen og Mattis fikk jeg lyst til å kjøpe en packraft. Egentlig hadde jeg lyst på en Denali Llama, men jeg ser nå at Amfibi på Lørenskog har begynt å selge Nortik Trekraft, en russisk (?) kopi som så vidt jeg kan se får ålreit omtale. Og den er betraktelig rimeligere enn Denali Llamaen, spesielt med DNT-rabatt..

Er det noen grunn til å legge i de ekstra 5000 kronene det vil koste å kjøpe en Denali Llama, eller er dette en no-brainer? Tips og erfaringer mottas med takk!

mvh, Hågen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skyter jeg litt fra hofta, men hvordan er det med vekt? Jeg bestemte meg for MRS Adventure x2, jeg husker at jeg avskrev Nortik av en eller annen grunn, men jeg er ikke sikker på hva det kom av. 

 

Ikke all verdens hjelp, dette, men les i alle fall tester og spesifikasjoner godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen tråder her på forumet om dårlige erfaringer med Amfibi, så hvis du skal bruke såpass mye penger så ville jeg forsikret meg om at de har på lager, og aller helst kjøpt direkte i butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng
11 timer siden, Lompa skrev:

Det er noen tråder her på forumet om dårlige erfaringer med Amfibi, så hvis du skal bruke såpass mye penger så ville jeg forsikret meg om at de har på lager, og aller helst kjøpt direkte i butikk.

Husker Amfibi sin facebook vegg, den var FULL av sinte kunder, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Hvis Amfibi er så dårlig ved salg, kan jeg bare tenke meg hvor ille de er ved en eventuell reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje ikke relevant for deg lengre, men jeg poster dette uansett:

Jeg og en kompis trålet nettet i ukesvis før vi kjøpte packraft nå i sommer.
Etter å ha veid (så og si) alle modellene opp mot hverandre og lest samtlige reviews som var å finne endte vi opp med hver vår Trekraft fra Nortik (uten spruttrekk av plasshensyn), og kjøpte den hos Amfibi da de ga oss best pris og henting på dagen. Etter å ha holdt av på forhånd troppet vi opp på døra etter jobb siden vi skulle på tur to dager etter. Hadde ingen problemer med det kjøpet, men ved å ikke ta det over nett mister man jo 14-dagers åpent kjøp.

Trekraften leverer uansett så det ljomer etter. Vi har foreløpig kun brukt den til flatwater fisketurer med stor oppakning, og har vært veldig takknemlige for de ekstra centimeterne Trekraften leverer i forhold til alternativene i roughly samme prisklasse. Materialet virker bunnsolid, ingen av oss har vært i nærheten av et hull, til tross for innpåslitne fiskekroker og noen steinete partier.
Det eneste jeg har savnet er et par eller fire festepunkter til, men det har jeg kjøpt fra Alpacka og betalt 300kroner for (med frakt, uten lim).

Valg av packraft avhenger selvfølgelig av hvilket bruk den er tiltenkt, men hvis du tenker som oss, hovedsakelig fisketurer med bagasje (der man allikevel bærer forbi de værste strykene) så var vår konklusjon at Trekraften by FAR var det beste alternativet om man tar hensyn til pris. 

Årer ble kjøpt på XXL til 399, og de funker fjell de også.
Spruttrekk (som kan være over/under bagasje) har vi fikset selv med presenning/regntøytrekk og dobbeltsidig teip og betalt noen hundrelapper for.
 

Dersom pris er enda viktigere for deg som leser dette, du har plenty av tid og stoler på eget craftsmanship, sjekk ut https://www.diypackraft.com/ for det aller billigste alternativet.





 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.